خوزستان ۳۰ برابر حد مجاز آلوده است!

در پی ورود توده گرد و غبار به خوزستان، ۱۴ شهرستان درگیر این پدیده شده و میزان آلودگی هوا در آبادان به ۲۵ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از خبرآنلاین، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در شهرهای آبادان سه هزار و ۷۴۶، سوسنگرد یک هزار و ۱۶۷، شادگان یک هزار و ۸۱۹، شوش یک هزار و ۳۲۰، امیدیه ۱۵۴، اندیمشک ۱۶۱، اهواز ۴۸۶، ایذه ۱۶۳، بندر امام ۳۲۷، بهبهان ۲۱۵، حمیدیه ۷۲۸، دزفول ۲۰۳، رامشیر ۱۶۶ و شوشتر ۱۷۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرد این در حالی است که حداکثر میزان مجاز گرد و غبار ۱۵۰ میکروگرم در متر مکعب است.

اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص وقوع پدیده گرد و غبار هشدار سطح نارنجی صادر کرد که بر اساس این اخطاریه تأثیر امواج متوالی گرد و خاک عراقی ابتدا بر مناطق شمال غرب، غرب و سپس مناطق مرکزی و سایر مناطق استان از اوایل وقت پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تا اواخر وقت جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری مورد انتظار است.

روزهای گذشته نیز اکثر شهرهای خوزستان درگیر پدیده گرد و غبار شده بودند بطوری که میزان غلظت گرد و غبار در آسمان برخی از شهرها به ۳۰ برابر حد مجاز رسیده بود.

گرد و خاک عراقی در روزهای گذشته میهمان خوزستان و برخی از نقاط غربی کشور شد؛ با این وجود بسیاری از کارشناسان معتقدند شدت آسیب‌های گرد و خاک داخلی بیش از غبار خارجی است.

یک دهه از شدیدترین طوفان‌های ریزگرد در خوزستان می‌گذرد و هنوز نحوه مقابله با کانون‌های داخلی و خارجی کشور و جبران آسیب‌های آن مشخص نیست؛ دولت یازدهم نیز مصوباتی برای کاهش آسیب‌ها داشت اما هیچ‌وقت به آنها عمل نکرد تا خسارت‌های این پدیده خاکستری روز به روز بیشتر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.