کلاهبرداری حساب شده بنگاهداران لاکچری

چهار مرد شیاد که با راه‌اندازی دفاتر لاکچری مشاور املاک در شهرهای قم، کرج، آمل، سمنان و شهرقدس از مستأجران کلاهبرداری کرده بودند بزودی محاکمه خواهند شد.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: اعضای یک باند چهار نفره با راه‌اندازی بنگاه‌های املاک مجهز و دارای امکانات کامل با ظاهری فریبنده اقدام به جذب مشتری می‌کردند و سپس با نوشتن قولنامه خرید یک واحد مسکونی، برای پرداخت پول معامله از فروشنده ملک مهلت ۱۰ روزه می‌گرفتند و طی این ۱۰ روز، ملک مورد‌نظر را در سایت دیوار با قیمت مناسب و جذاب برای اجاره آگهی می‌نمودند.
در ادامه متهمان خانه را به تعداد زیادی از افراد متقاضی اجاره با قراردادهای جعلی اجاره داده و از آنها مبالغی را برای پیش‌پرداخت دریافت می‌کردند اما پس از آن متواری می‌شدند که تاکنون شکایت ۳۰ مالباخته به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال در دادسرای قم وصول و رسیدگی شده است که اغلب این افراد مستأجر و از قشر متوسط و ضعیف جامعه بوده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه متهمان با رصد حرفه‌ای و فنی پلیس آگاهی و دستورهای قضایی استان در مهدی‌شهر سمنان دستگیر شدند اظهار داشت: متهمان بیش از ۵۰سیم کارت متفاوت برای کلاهبرداری استفاده می‌کردند همچنین مدارک شناسایی مالباختگان شامل کارت ملی، کارت پایان خدمت، پاسپورت و دیگر مدارک هویتی را نیز دریافت می‌کردند و با سوء‌استفاده از مدارک به‌ دست آمده، خود را با هویت جعلی معرفی می‌نمودند و برای ثبت‌نام در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور و تنظیم قراردادهای خرید و اجاره از مدارک هویتی دیگران و مالباختگان قبلی خود استفاده می‌کردند و هیچ ردی از خود بر جا نمی‌گذاشتند.

به نقل از ایران، این کلاهبرداران سابقه‌دار با تأسیس بنگاه املاک تقلبی ۱۰روزه در شهرهای قم، کرج، آمل، سمنان و شهر‌قدس کلاهبرداری کرده‌اند.
همچنین در پرونده متهمان جرایمی نظیر جعل، استفاده از سند مجعول، پولشویی و استفاده از مدارک هویتی دیگران نیز به چشم می‌خورد و رسیدگی به پرونده آنها در شعبه ۲۱ دادیاری دادسرای قم ادامه دارد. درادامه بررسی‌ها مشخص شد متهمان در شهر گرگان نیز با ادعای واهی جور کردن وام میلیاردی قرض‌الحسنه، مبالغی را از افراد دریافت کرده بودند.

دادستان قم درباره پرهیز از اعتماد به افراد ناشناس و آگهی‌های فریبنده مندرج در سایت‌های نیازمندی‌ها هشدار داد و به منظور جلوگیری از گرفتار شدن در دام این‌گونه افراد رعایت نکته‌هایی را در انعقاد قراردادهای خرید و اجاره ملک ضروری عنوان کرد و افزود: اشخاص در مراجعه به بنگاه‌های املاک از پروانه کسب معتبر، سوابق و شهرت آنها، تحقیق و اطمینان کسب کنند. همچنین از اکتفا کردن به قولنامه‌های دستی در معامله‌های ملکی بپرهیزند و کد رهگیری دریافت کنند.
دادستان قم بیان کرد: در هنگام واریز مبالغ، ضروری است وجه را به حساب مالکی که سند به نام او است واریز کنند و در آگهی‌های خرید و فروش و اجاره ملک در فضای مجازی از شناسایی هویت صاحب آگهی، واقعی بودن سند مالکیت و وجود واقعی ملک اطمینان کسب کنند و هوشیار باشند که همواره قیمت‌های جذاب و فریبنده، هشدار و اخطاری برای مشتریان است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.