کشف محموله بزرگ کوسه ماهیان در خطر انقراض +عکس

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کشف محموله بزرگ باله‌های کوسه ماهیان در خطر انقراض توسط دریابانان ناوگروه شناوری کیش خبرداد.

به گزارش تازه‌نیوز،  سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: دریابانان کیش هنگام گشت زنی در آب‌های حوزه استحفاظی، پس از هماهنگی با مراجع قضایی، یک فروند لنج باری را توقیف و نسبت به بازدید و بررسی آن اقدام کردند. وی افزود: در بازدید و بررسی‌ها از لنج توقیف شده، بیش از دو هزار و پانصد قطعه از انواع کوسه ماهیان کوچک و بزرگ در خطر انقراض کشف و توقیف شدند.

به نقل از صدا و سیما، سرهنگ جمالی با اشاره به دستگیری ۵ قاچاقچی در این عملیات افزود: وجود این گونه‌های آبزیان در اکوسیستم‌های آبی نقش بسزایی دارد و این افراد سودجو قصد قاچاق و فروش باله‌های کوسه ماهیان در کشور‌های همسایه را داشتند که توسط دریابانان کیش دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

با توجه به اهمیت کوسه ماهیان براساس مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست صید کوسه ماهیان ممنوع است و جریمه ضرر و زیان هر قطعه کوسه بر حسب نوع گونه از ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. کوسه ماهیان موجودات در خطر انقراض هستند و در فهرست سرخ IUCN (اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست) قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.