آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت

درگیری و جنگ تن به تن در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول ادامه داشته و در شرق نیز درگیری‌های شدید ادامه داشته و نیروهای اوکراینی با هدف ممانعت از پیشروی روس‌ها پل‌ها را منفجر کرده‌اند.

به گزارش تازه نیوز، سی‌ان‌ان آخرین اخبار جنگ در اوکراین در صبح پنجشنبه ۱۲ ماه می ۲۰۲۲ را شرح داد که در ادامه می‌خوانید:

در حالی که گمان می‌رود تمام غیرنظامیان از کارخانه فولاد آزوفستال تخلیه شده باشند، سربازان مجروح داخل کارخانه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون نخست وزیر اوکراین پیشنهاد مبادله سربازان مجروح را با اسرای روس مطرح کرده است.

وی افزود هنوز توافقی به دست نیامده و مذاکرات در مورد این پیشنهاد در حال انجام است.

شهردار پایتخت اوکراین درباره بازگشت به کی یف به شهروندان هشدار داد و گفت بدون شک این شهر همچنان “هدف اصلی روسیه” است و ساکنان باید محتاط باشند.

وی افزود تا زمانی که جنگ ادامه دارد، “ما نمی توانیم به شما تضمینی برای امنیت بدهیم”.

یک غیرنظامی روس در بلگورود کشته شد.

برای اولین بار روس‌ها از کشته شدن یک غیرنظامی در بلگورود بر اثر گلوله باران روستای مرزی روسی سولوکی و زخمی شدن ۳ تن دیگر خبر دادند.

در جبهه شرق، ارتش اوکراین دو پل را در ۲۴ ساعت گذشته منفجر کرده و تلاش‌های روسیه برای عبور از رودخانه‌ای در منطقه لوهانسک را متوقف کردند.

توپوگرافی اوکراین – به ویژه رودخانه های آن – برای روسیه کابوس لجستیکی شده و برای هفته‌ها مانع از پیشرفت نظامی روس‌ها شده است.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، سفیر آمریکا در روسیه دیروز چهارشنبه برای ارائه پیامی به وزارت امور خارجه روسیه در مسکو رفت.

این مقام مسئول بدون ذکر جزییات گفت این دیدار برای بحث در مورد موضوعات دوجانبه بوده است.

2 نظر
  1. یه بنده خدا

    البته این حماقت اوکراینی ها که به توصیه نیروهای مزدور امریکائی و اسرائیلی انجام میشود در نهایت بلای جان خودشان خواهد شد چون روسها در عملیات ویژه خود بسیار جدی و مصمم هستند و تاکنون بسیار استوار و پرقدرت ظاهر شده اند و از پس نیز شاید چند ساعتی در عملیات وقفه بیفتد ولی در عمل دود آتشی که روشن کرده اند به چشم خود اوکراینی ها میرود

  2. هادی

    از عقب نشینی روسیه از خارکیف همه گزارش تهیه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.