اولتیماتوم به دولت درباره حقوق بازنشستگان/ دیگر بس است طاقتمان تمام شده!

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با انتقاد شدید از دولت گفت: به صراحت می گویم بازنشسته نان ندارد که بخورد.

به گزارش تازه‌نیوز،رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با انتقاد از وقت کشی هیات دولت برای تایید مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: کاسه صبر بازنشستگان لبریز شده است به همین دلیل ما به دولت تا روز یکشنبه هفته آینده مهلت می دهیم وگرنه عواقب این کار با دولت خواهد بود.

علی دهقان کیا در گفتگو با عصر خبر افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی جزءنسل اول انقلاب بوده و وفاداری خود را در انقلاب و دفاع مقدس به خوبی نشان داده اند.

وی با انتقاد از همه دولت‌ها در بی توجهی به مطالبات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: به صراحت می گویم بازنشسته نان ندارد که بخورد.

او تصریح کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کفاف ۱۰ روز معیشت آنهاست و ۲۰ روز دیگر را بازنشسته یا  باید شغل دوم داشته باشد و یا باید شرمنده زن و فرزندان وخود.

دهقان کیا  با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار خود با اعضای دولت جدید مبنی بر آسیب دیدن اعتماد مردم به دولت و لزوم ترمیم این موضوع، تصریح کرد: برخی اقدامات دولت نه تنها در راستای اعتماد نیست که بر عکس باعث نارضایتی شدید و موج سواری بانیان وضع موجود است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: آیا طرح مصوبه هیات امنای تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت و تایید آن و پرداخت توسط سازمان متعلق به جامعه کارگری که دستش در جیب خود است و نه دولت ؛خیلی کاری سخت است؟ آیا عدم اجرای قانون و تاخیر در آن اسمش مردمی بودن است؟

وی گفت: تعیین تکلیف معیشت ۴ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی که با احتساب خانواده هایشان حدود ۱۲ میلیون نفر را شامل می شوند موضوع کم اهمیتی نیست .

او تعلل دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را باعث گستاخی برخی به جامعه کارگری و بازنشسته دانست و گفت: کانون عالی بازنشستگان و کانون های استانی که قول مسولان را به بازنشستگان اعلام می کنند مورد اتهام دروغ گویی قرار می گیرند.

وی درباره پرداخت یارانه و آزاد سازی قیمت ها هم گفت: می گویند یارانه ها با افراد مستمندان و مردم تعلق می گیرد .کدام مردم مگر بازنشستگان تامین اجتماعی مردم نیستند؟ دیگر بس است طاقتمان تمام شده است.

وی گفت: تامین اجتماعی کیسه دولت‌ها نیست و حق الناس است بنابراین همین جا اعلام می کنم ما پدران و مادران جامعه کار امروز در راه دریافت حق خود کوتاه نمی آییم.

15 نظر
  1. حمید

    انشاا… که شما هم دورغ نگفته باشید و برای قشر بازنشسته و مستمری بگیر سینه چاک دهید

  2. مریوانی

    اقای دهقان کیا مابه نمایندگی ازتعدادکثیری ازبازنشستگان کرمانشاهی ازهمینجادست شمارا میفشاریم ومنتظر هرگونه پیام ازطرف شماهستیم تالبیک بگوییم نابه گفته شماطاقتمان سرامده چیزی برای ازدست دادن نداریم زن وبچهایمان گرسنه هستند شکم گرسنه خون میکنه مگر اولویتی ارجعتراز حق وحقوق بازنشسته بیچاره هست تایکشنبه هم صبر میکنیم

  3. بازنشسته بیچاره

    درودبرشرفتان اقای دهقان کزا اگر دیگر نمایندها مثل شمادفاع میکردن الان این وضع مانبود

  4. رضا

    سرکاری آقای دهقان کیا ..همش زیرسر تامین اجتماعی خواستن ما رو از سرشون باز کنن

  5. علی‌محمد

    بله آقای دهقان کیا نتیجه سی سال صداقت را دولت دارد حساب میکنند و امروز سقف حقوق و مستمری مثلاً سی میلیونی ارزشش کمتر از ده متر زمین در تهران است جالب‌تر اینکه در طرح کذایی دهک بندی جزو مرفهین هم قلمداد می‌شوند و از یارانه ای که در قبال آزاد سازی قیمت‌ها هم بهشون تعلق نمیگیرد. آنهایی برد کردند که از اول کار و جوانی رفتند سوی اختلاس و دزدی امروز هم مشکلی ندارد…«ویل المتففین»

  6. عباس بزرگران

    آفرین شما از نسل اول میفرمایید بلی من یه جانباز بازنشسته ام ۷۲ سال سن دارم و ۳/۶۵۰ دریافتی و از هیچ جای دیگر یک ریال درآمد ندارم قبلا آژانس مسافرکشی میکردم ولی ۳ سال است پام از لگن شکسته حقوق من پول پفک و چیپس بچه هاشون است من با گرفتن وام وقرض گرفتن و عرق شرم ریختن زندگیم را به جلو میبرم من دوماه است آنقدر اخبار را از گوشیم دنبال کردم که کور شدم ( سواره میگه گور پدر پیاده من که راحتم آمادست شما درد نکنه با التیماتوم که دادین )

  7. سام

    خداییش دمت گرم

  8. احسان محمدی

    به همه کانون های بازنشستگی کارگران وپیشکسوتان درسراسرکشورمیگوییم الان دوهفته است که مصوبه افزایش دستمزدبه دولت رفته اما دولت رییسی اساسا مشکلات مردم برایشان اهمیت ندارد لذا این مصوبه را هنوز تاییدوبه سازمان ابلاغ نکرده. دوماه ازسال گذشته هنوزدولت مصوبه سازمان را تاییدوابلاغ نکرده درحالیکه این از منابع خود ماست ودولت اساسا نبایدکاره ای باشد .مسلط کردن مدیردولتی برسازمان فقط وفقط به قصدغارت کردن اموال ما درسازمان ازسوی دولت است همانگونه که پیش ازاین اموال ماراغارت کردند. بی تعهدی وبی شرافتی وعدم دفاع ازحق وحقوقمان تا به کی؟ مرگ به این زندگی ننگین شرافت دارد.

  9. بازنشسته تامین اجتماعی

    با سلام اقای صادقی تا چهارشبه گذشته مهلت داده بودند جناب عالی نیز تا یکشنبه هفته اینده مهلت داده اید حتما جناب اقای دهقانی کیا هم تا چهارشنبه اینده مهلت خواهد داد این دور باطل همچنان ادامه دارد از بازنشستگان کشوری درس عبرت بگیرید

  10. ازکارافتاده

    چراکیی بفکرنیست.مگرزمان جنگ ماپیرمردهای الان درآن زمان اول صف نبودیم حالاچراکسی بدردمارسیدگی نمیکنه بابااشک مارادرآوردیدشرمنده زن وبچه میدانیدیعنی چی
    بخداکم آوردیم له شدیم اجاره خانه راچندماه پرداخت نکردم

  11. حبیب

    چه عجب صدای ازشما بلند شد

  12. محمد

    ظلم و اجحاف در حق ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی تمامی ندارد چرا در مورد ما عدالت وجود ندارد عدالت دارو مسکن درمان حقوق بیمه چرا حقوق ما را همسان سازی نمیکنید؟ چرا احکام جدید را در سایت قرار نمیدهید چرا به داد ما نمیرسید چرا برای ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی ارزش و احترام قائل نمیشوید

  13. عبدالله

    فعلا تا سه سال دیگه ، آقای رئیسی بما بازنشسته ها نیاز نداره و در نتیجه اهمیتی برای ایشان و دولت متبوعش نداریم

  14. مهرانه

    اگر مصوبه ای بود که مربوط به حوزه انتخابیه وافزایش رانت برخی ودر جهت اهداف گروهی دیگر بود در عرض یک روز به تصویب میرسید….
    قشر زحمت کش تامین اجتماعی مانند یک فرزند با والدین بی محبت وبی خیال است.
    بی انصاف ها این عزیزان ۳۵سال حق بیمه پرداختند از جیب خودتان که نمی خواهید بپردازید
    کاش یک مرجع بالاتر و دلسوزی بود که بر کار اینان نظارت میکرد
    این هم از دولت حامی مستضعفان!!!!!!!!!!!!!

  15. فضل

    همه مون سرکاریم
    برید فکرنان کنید که خربوزه(دولت) اب است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.