واکنش علم‌الهدی به جراحی اقتصادی رئیسی: کالا گران است اما مردم پول دارند!

علم‌الهدی گفت: با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد در رابطه با طرح یارانه جبرانی ابراهیم رئیسی گفت:

در اجرای این طرح و رسیدن به ثبات اقتصادی چند نکته وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولین اثر اجرای این طرح، براندازی فقر مطلق هست؛ آقای رئیس جمهور مکرر گفته در این دولت می‌خواهیم فقر مطلق براندازی شود، یعنی دیگر نگوییم یک خانواده هست که از تأمین نهار و شام روزمره خودش عاجز است، این فقر مطلق باید براندازی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: با این کمک معیشتی، حتی خانواده ۵ نفره که هیچ شغل و کسبی ندارد، ماهی دو میلیون تومان به او بدهند، قدرت خرید خیلی نیازها و لوازم زندگی را پیدا می‌کند، زندگی آرمانی و ایده‌آل نخواهد داشت ولی به فقر مطلق هم دچار نمی‌شود.

وی، دومین تأثیر اجرای این طرح را از بین بردن فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه دانست و افزود: با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.

واگذار کردن اقتصاد به مردم عامل ثبات اقتصاد کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که بیرون آمدن دست دولت از سفره مردم باعث ثبات اقتصادی در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: حالت قیمومیت اقتصادی که گوشت، پنیر و غذای مردم یک قیم اقتصادی داشته باشد، آزادی زندگی مردم را به کلی می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ارز ۴۲۰۰ تومانی متعلق به مردم است و باید در اختیار خودشان قرار بگیرد نه عده‌ای رانت‌خوار و محتکر، گفت: پول مردم را به دست خودشان بدهید، کالا هم در بازار باشد، تاجر جنس وارد کند و باهم رقابت کنند، هرکدام جنس بهتر و ارزان‌تر وارد می‌کند، مردم هم بخرند و زندگی را اداره کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: آنچه در اقتصاد مطلوب و اسلامی است، هدایت و نظارت دولت است یعنی دولت، صنعت، معدن، مسائل و اقتصاد کلان را هدایت کند و بر اقتصاد خرد نظارت داشته باشد که کسی اجحاف، گران‌فروشی و احتکار نکند؛ اگر مردم مشارکت کنند، دیگر مشکلات اقتصادی «دولت‌سالاری» یا قیمومیت دولت نسبت به اقتصاد خرد مردم دیگر از بین می‌رود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.