دومین مهاجرت زنان وزنه بردار؛ نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه برداری هم پناهنده شد!

همین چند روز پیش بود که خبر گم شدن و در نهایت مهاجرت یکتا جمالی ، دختر وزنه بردار ایرانی ، فضای مجازی را شوکه کرد. حالا پریسا جهانفکریان ، دیگر وزنه بردار زن ایرانی ، هم رسما با وزنه برداری ایران خداحافظی کرد؛ آن هم درست چند ساعت بعد از اعلام پناهندگی کیمیا جمالی!

به گزارش تازه‌نیوز، نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه برداری ایران هم با کشورش خداحافظی کرد.

این روزها پریسا جهانفکریان دومین وزنه برداری است که از ایران مهاجرت کرده و به آلمان پناهنده می شود. او موضوع پناهندگی خود را در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پست خداحافظی تایید کرد.

پریساجهانفکریان

حالا تیم وزنه برداری زنان ایران بار سنگینی را به دوش می کشد زیرا دختران قهرمان ایران یکی پس از دیگری تیم خود را برای همیشه ترک می کنند.

پریسا جهانفکریان با این که سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کرده بود اما به دلیل بی اطلاعی از اعزام و انجام عمل جراحی نتوانست به توکیو برود و در المپیک شرکت نکرد. او روز گذشته با انتشار یک پست از ایران خداحافظی کرد.

این دختر قهرمان وزنه بردار ایرانی، خبر مهاجرتش را تایید کرد و گفت:

«با همسرم تصمیم گرفتم تا به آلمان مهاجرت کنم و با هم هماهنگ کردیم تا در این کشور ورزش وزنه‌برداری را ادامه دهم. شرایط ادامه ورزش را در ایران نداشتم زیرا با توجه به تصمیم فدراسیون، سالن تمرین برایم مهیا نبود و از این موضوع خسته شدم.»

بیوگرافی پریسا جهانفکریان ؛ نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه برداری ایران

پریسا جهانفکریان در ۱۴ فروردین ۱۳۷۴ شهر یاسوج به دنیا آمده است. او در ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در دسته فوق سنگین، سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد و نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه‌برداری ایران لقب گرفت. اما به دلیل مصدومیت به این مسابقات اعزام نشد.

وی به همراه پوپک بسامی، الهام حسینی، ابریشم ارجمندخواه، مریم زارع، مرضیه قنبری، الناز باجلانی اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات بین‌المللی را تشکیل دادند.

جهانفکریان در مسابقات قهرمانی آسیا رتبهٔ نهم در گروه A وزن ۸۷ کیلوگرم را کسب کرد.

پریسا جهانفکریان عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹ بود (به همراه الهام حسینی، پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه). این برای نخستین بار بود که تیم زنان ایران در مسابقات جهانی این رشته شرکت می‌کرد.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.