حقوق معلمان بر اساس قانون کار

حداقل حقوق معلمان نباید کم‌تر از این مقدار باشد!

یک نماینده مجلس درباره حداقل حقوق معلمان غیرانتفاعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در  مورد شهریه مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد: قانون مربوط به شهریه مدارس غیرانتفاعی هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

او در ادامه توضیح داد: کمیسیون، مصوبه‌ای به تصویب رسانده تا سامانه‌ای برای شفاف‌سازی همه دریافت‌ها و پرداخت‌های فوق برنامه‌هایی که در دست دارند در این سامانه ضبط شود.

وی افزود: در این مصوبه مدارس غیرانتفاعی حق گرفتن هزینه مازاد به بهانه فوق برنامه ندارند و نباید معلمانی که تایید نشده‌اند را استخدام کنند.

منادی سفیدان مطرح کرد: معلمان باید گزینش شوند و اطلاعات مربوط به معلمان دقیقاً باید به صورت شفاف در سامانه مدارس غیرانتفاعی متصل به سراسر کشور و وزارت آموزش و پرورش دیده شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در مورد مصوبه دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: بر اساس این مصوبه، بچه‌های صفر تا ۶ ساله که مهدکودکی حساب می‌شوند و پیشتر زیر نظر سازمان بهزیستی بوده‌اند، اکنون تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک می‎‌روند. البته در شورای انقلاب فرهنگی سیاست‌‎گذاری‌های مرتبط با این مساله هم سرعت گرفته است.

به نقل از اقتصادآنلاین، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص حقوق معلمین مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: بر اساس قانون کار، حداقل حقوق باید ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد و بر این اساس هیچ معلمی در مدارس غیرانتفاعی که ۲۴ تا ۳۰ ساعت در هفته تدریس می‌کند، نباید کمتر از این مبلغ حقوق بگیرد و بیمه معلمان هم باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.