رئیسی نفر اول خواهد بود ولو با رأی پایین‌تر

مهاجری: رئیسی بازهم در انتخابات پیروز می‌شود!

فعال سیاسی اصولگرا گفت: پایگاه اجتماعی رئیسی حتما ضعیف شده اما نه آنقدر که اگر انتخابات برگزار شود رأی نیاورد.

به گزارش تازه‌نیوز، امروز با اجرای حذف ارز ترجیحی موج گرانی ها بلندتر شد و همین مسئله اعتراض هایی را در پی داشت. در این میان دولت مردم را به آرامش و صبر دعوت می کند، با این امید که آثار مثبت حذف ارز ۴۲۰۰ بعد مدتی نمایان خواهد شد اما سئوال آن است که آیا مردم بعد از گذشت ۱۰ ماه اعتمادشان به توانایی دولت سیدابراهیم رئیسی بیشتر شده است یا کمتر؟

محمد مهاجری در گفتگو با نامه نیوز درباره میزان اقناع‌سازی مردم توسط دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت: صرف نظر آنکه چند درصد کارشناسان از این طرح دفاع می کنند و بر صحیح بودن آن مهر تأیید می زنند، دولت برای اقناع افکارعمومی تلاش موثری انجام نداد.

وی افزود: دولت به دلیل ضعف در اطلاع رسانی نتوانست مردم را قانع کند. اقناع مردم به این نیست که دولت یکطرفه جامعه را بمباران خبری کند. متأسفانه یک تصوری بر تیم رسانه ای دولت حاکم است که فکر می کند اگر از طریق رادیو و تلویزیون با مردم صحبت شود آنها گوش می کنند و بلافاصله قانع می شوند، البته این روش در اوایل قرن بیستم جواب می داد ولی جواب نمی دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: برای جا انداختن یک فرایند اجتماعی و اقتصادی در جامعه نیاز است که نظرات موافق و مخالف کنار هم مطرح شوند و هر طرف از دیدگاه های خود دفاع معقولی را دربرابر استدلال های طرف مقابل بیان کند. وقتی در صداوسیما فقط کارشناسانی حضور می یابند که فقط می گویند «به به این طرح چقدر خوب است»، طبیعتا دولت برای اقناع جامعه درباره اجرای این طرح کم می آورد.

وی باور اجتماعی به طرح حذف ارز ترجیحی را ضعیف خواند و ادامه داد: شاید استدلال ها و اطلاعات دولت درباره یارانه های جدید درست باشد اما چرا جامعه باور نمی کند؟ چون احساس می کند همه اطلاعات به شکل یکطرفه دارد دیکته می شود و مردم هم باید فقط گوش بدهند، بدون آنکه از هوش خودشان برای سنجش تمام جوانب مسئله استفاده کنند. البته هنوز دیر نیست اگر دولت بتواند برای اقناع افکارعمومی فکر اساسی کند، شاید وضعیت تغییر کند.

این فعال مطبوعاتی درباره وضعیت پایگاه اجتماعی سیدابراهیم رئیسی در مقایسه با زمان انتخابات یادآور شد: در یک فضای انتخاباتی که ۷۰ درصد مردم پای صندوق های رأی حاضر شوند آن زمان پیروز انتخابات معنا دارد، در حال حاضر اگر قرار باشد انتخاباتی برگزار شود اما رقابت جدی وجود نداشته باشد، معتقدم همچنان آقای رئیسی نفر اول خواهد بود ولو با رأی پایین تر.

وی افزود: معمولا آرای روسای جمهور در ایران در دوره دوم مسئولیت خیلی افت نمی کند چون مردم احساس می کنند، مدت چهار سال زمان کافی برای یک رئیس جمهور نیست که او بتواند برنامه هایش را اجرا کند. در مجموع معتقدم پایگاه اجتماعی رئیسی حتما ضعیف شده اما نه آنقدر که اگر انتخابات برگزار شود رأی نیاورد.

۱ نظر
  1. صادق

    من هم با مهاجری موافق هستم . وقتی انتخابات مهندسی شود و رقیبی برای رییسی وجود نداشته باشد حتما پیروز انتخابات خواهد بود ولی با آرای کم و جواب منفی ملت با عدم شرکت و اقبال عمومی برای حضور در انتخابات

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.