متهم گریخت؛ سرگذشت عجیب مرد اعدامی از بخشش تا حبس ابد!

مرد اعدامی که با بخشش از سوی شاکی از مرگ گریخته بود، ۲سال پس از فرار از زندان دستگیر شد.

به‌گزارش تازه‌نیوز، این پرونده پیچیده از اوایل فروردین سال۹۰ به جریان افتاد. در آن زمان دختری جوان به اداره پلیس رفت و به شکایت از مرد شیطان‌صفتی پرداخت که در محله‌شان زندگی می‌کرد. او می‌گفت که این مرد با تهدید چاقو وی را ربوده و به زیرزمین خانه‌ای انتقال داده و به وی تعرض کرده است. متهم حتی دختر جوان را تهدید کرده بود که درصورت شکایت، او را به قتل خواهد رساند. با این شکایت، متهم تحت تعقیب قرار گرفت اما از خانه‌اش متواری شده و ردی از او وجود نداشت. تحقیقات برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه ۲هفته بعد پلیس در جریان یک درگیری خیابانی، مردی را با شلیک گلوله زخمی و دستگیر کرد. پس از بازداشت این مرد معلوم شد که وی همان متهم آزارگری است که به اتهام ربودن دختر جوان تحت تعقیب قرار دارد. مرد شیطان‌صفت در شعبه۷۷ دادگاه کیفری محاکمه شد و قضات دادگاه با توجه به شواهد پرونده او را گناهکار شناختند و به اعدام محکوم کردند. اگرچه مرد متجاوز به رأی صادر شده اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان رأی را قطعی کردند و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

به نقل از همشهری، مرد محکوم به اعدام فاصله زیادی تا چوبه دار نداشت و در شرایطی که شمارش معکوس برای اجرای حکم مرگ او آغاز شده بود، به تکاپو افتاد تا جانش را نجات دهد. وی در زندان شروع کرد به توبه‌نامه نوشتن و آن را به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاد اما توبه‌نامه‌اش پذیرفته نشد. با این حال ناامید نشد و برای دومین بار هم توبه‌نامه نوشت که برای بار دوم هم رد شد. اواخر سال۹۸ بود که همه‌‌چیز برای اجرای حکم مرگ او مهیا شد. اما در آن زمان شاکی پرونده راهی دادسرا شد و این مرد را بخشید. با گذشت دختر جوان سرنوشت مرد اعدامی دستخوش تغییراتی شد و او را که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود از مرگ نجات داد و به زندگی بازگرداند. گذشت شاکی موجب شد تا درخواست عفو مرد جوان پذیرفته و او به حبس ابد محکوم شود. مرد اما همچنان برای رهایی از زندان نیز تلاش می‌کرد و مدام برای سازمان عفو نامه می‌نوشت و درخواست کم شدن مجازاتش را می‌کرد تا اینکه دچار بیماری شد و در زندان تحت درمان قرار گرفت. او این‌بار از شرایط بیماری‌اش نوشت تا اینکه تلاش‌هایش نتیجه داد و حکم حبس ابد او شکسته و به ۳۰سال حبس تبدیل شد.

پایان ۲سال فرار
او در زندان دوران محکومیتش را می‌گذراند تا اینکه اوایل فروردین سال۹۹ درخواست یک ماه مرخصی کرد. با درخواستش موافقت و مرد زندانی با سپردن وثیقه برای یک ماه از زندان آزاد شد اما پس از آن ناپدید شده و فرار کرد. او مدام مخفیگاهش را تغییر می‌داد و پلیس در همه این مدت در تعقیب او بود تا اینکه چند روز قبل با گذشت ۲سال، مخفیگاه وی در یکی از محله‌های تهران شناسایی و متهم فراری دستگیر شد. با پایان یافتن فرار ۲ساله متهم، وی تحویل زندان شد تا مابقی محکومیت ۳۰ساله خود را بگذراند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.