هواشناسی ایران امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

با انتقال توده گرد و خاک تشکیل شده روی کشور‌ عراق به کشور، آسمان مناطقی از نیمه غربی و مرکز کشور از روز جمعه غبار آلود خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور؛ گرد و خاک منتقل شده از کشور عراق امروز نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب کشور در بوشهر و خلیج فارس و همچنین استان‌های البرز، تهران را فرا گرفته که در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید اُفقی خواهیم بود.

همچنین از روز جمعه با شکل گیری گرد وخاک بر روی عراق شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود، پنجشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان خراسان رضوی و به صورت پراکنده در شمال استان‌های اردبیل و اذربایجان شرقی در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

جمعه در غرب سواحل دریای خزر و شمال استان‌های اذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده و شنبه در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

یکشنبه در اغلب مناطق به ویژه جنوب غرب و جنوب وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در بعضی ساعات با گرد و خاک همراه خواهد بود، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا جمعه مواج است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.