کره شمالی آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی است

طبق اعلام سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در جلسه توجیهی با قانونگذاران این کشور، پیونگ‌یانگ پس از تکمیل آمادگی‌ها، در حال سنجش زمان برای انجام هفتمین آزمایش اتمی این کشور است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از فارس، یک قانونگذار کره جنوبی امروز (پنجشنبه) یک روز قبل از ورود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به سئول گفت کره شمالی آماده‌سازی برای آزمایش اتمی را تکمیل کرده و به دنبال بهترین لحظه برای انجام آن است.

«ها تائه کونگ» پس از مطلع شدن از سوی سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به خبرنگاران گفت، با وجود شیوع اخیر کرونا در کره شمالی، آماده‌سازی برای آزمایش اتمی تکمیل شده و آن‌ها فقط به دنبال زمان مناسب هستند.

ایالات متحده پیش‌تر گفته بود که معتقد است احتمال واقعی وجود دارد که کره شمالی آزمایش اتمی را در حالی که بایدن در اولین سفر خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در آسیا به سر می‌برد، انجام دهد. بایدن اواخر روز جمعه برای یک سری نشست‌ها وارد سئول می‌شود.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اطلاعات ما امکان واقعی آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک اتمی یا آزمایش سلاح اتمی را در زمان سفر بایدن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام آزمایش اتمی است و ایالات متحده و کره جنوبی هفته‌هاست که هشدار می‌دهند هر روز امکان انجام آن وجود دارد.

طبق این گزارش، کره شمالی هفته گذشته اولین موارد ابتلا به کووید-۱۹ را اعلام کرد و اکنون صدها هزار مورد ابتلا به تب را روزانه گزارش می‌کند و تحلیلگران می‌گویند که یک آزمایش می‌تواند به منحرف کردن رژیم از همه‌گیری کمک کند.

سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی هم امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، کره شمالی در حال سنجش زمان برای انجام هفتمین آزمایش اتمی این کشور پس از تکمیل آمادگی‌ها است. این نهاد در جلسه توجیهی پشت درهای بسته به قانونگذاران این کشور گفت، نشانه‌هایی وجود دارد که کره شمالی می‌تواند یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) پرتاب کند، حتی با وجود این که با همه‌گیری کرونا دست و پنجه نرم کند.

«کیم تائه هیو» معاون اول دفتر امنیت ملی ریاست‌جمهوری کره جنوبی هم روز چهارشنبه گفت که به نظر می‌رسد آمادگی‌های کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما قریب‌الوقوع است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.