اسپری بینی واکسنی جدید برای مقابله با کرونا

کشور چین آزمایش انسانی واکسن اسپری بینی کرونا را آغاز کرد. این واکسن نخستین واکسن کروناست که نیازی به تزریق ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، چین انجام نخستین مرحله از آزمایش انسانی روی واکسن اسپری بینیِ کرونا را تایید کرده و این محصول آزمایشی، اولین واکسن کروناست که نیازی به تزریق با سرنگ ندارد.

این واکسن اسپری توسط متخصصان دانشگاه “شیامن” چین و دانشگاه هنگ کنگ با کمک سازنده واکسن Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise ساخته شده است.

پیش از این از روش اسپری داخل بینی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای تزریق هستند، استفاده شده است.

این واکسن دهمین کاندیدای واکسن کرونا در چین محسوب می‌شود.

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که پس از تشخیص بیماری نخاعی در بیمارانی که واکسن انگلیسی کرونا را دریافت کرده بودند، کمپانی آسترازنکا با دفتر مرکزی انگلیس مجبور شد آزمایشات مربوط به مرحله پایانی واکسن کرونا را موقتا متوقف کند.

تولیدکنندگان واکسن پیشرفته چینی مانند CanSino Biologics و گروه ملی Biotec چین که توسط دولت اداره می‌شود به اثربخشی محصول خود اطمینان داده‌اند.

شرکت CanSino اظهار داشت که نتایج واکسنش در آزمایشات ایمن بوده و عوارض جانبی شدیدی ایجاد نکرده است.

بنا بر گزارش دهیل، در حالی که برخی منتقدان ادعا کرده‌اند این محصول، آنتی‌بادی‌های کمتری را نسبت به سایر محصولات فعلی مورد هدف قرار می‌دهد، اما بنیانگذار و مدیر ارشد علمی CanSino از واکسن این شرکت در برابر این انتقادات دفاع کرده و هفته گذشته بیان داشت که تفاوت در میزان قرائت آنتی‌بادی به دلیل روش‌های مختلف اندازه‌گیری بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.