رایزنی آمریکا و عربستان در مورد ایران

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان سعودی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای از جمله ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه امروز به نشست وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و خالد بن سلمان ال‌سعود، معاون وزیر دفاع پادشاهی عربستان سعودی در واشنگتن ملحق شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه و معاون او قویا از آتش‌بس مورد مذاکره سازمان ملل حمایت کرده و دیگر پیش‌رفت‌ها در یمن را مرور کردند، از جمله از سرگیری پروازهای تجاری از صنعا و واردات سوخت برای یمن از بندر حدیده، آن‌ها در عین حال بر ضرورت افزایش فوری دست‌رسی به تعز و دیگر شهرها در خطوط مقدم جنگ تاکید کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: آن‌ها با معاون وزیر دفاع[عربستان سعودی] درباره تعهد پابرجای آمریکا نسبت به تقویت توان دفاعی عربستان سعودی، تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدات ایران و اهمیت حفظ حمایت قوی بین‌المللی از اوکراین صحبت کردند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: آن‌ها همچنین درباره مدیریت فشار در بازارهای جهانی انرژی که ناشی از حمله روسیه به اوکراین است گفت‌وگو کرده و مسائل حقوق بشری، همچنین مسائل حقوق بشری و پیشرفت عربستان سعودی را در زمینه برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ مرور کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.