توضیحات آموزش و پرورش در رابطه با ابتلای ۳۹ دانش آموز به کرونا

معاون آموزش و پرورش لرستان در رابطه با ابتلای ۳۹ دانش‌آموز شهرستان سلسله به بیماری کرونا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، فرید بهرامی در سخنانی با اشاره به درج خبری در رسانه‌ها مبنی بر ابتلای ۳۹ دانش‌آموز شهرستان سلسله به ویروس کرونا و با رد ابتلای این دانش آموزان در مدارس سلسله، گفت: هیچ گونه ارتباطی بین ابتلای دانش آموزان اعلام شده مبتلا به کرونا با بازگشایی مدارس وجود ندارد.

وی، گفت: یک هفته بیشتر از بازگشایی مدارس نمی‌گذرد و در شهرستان سلسله نیز بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به دانش آموزان از هفته گذشته به دلیل اعلام شرایط قرمز در این شهرستان در کمتر از ۱۰ درصد مدارس و آن هم به شکل حضور اختیاری دانش‌آموزان و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بحث نتایج اعلامی آزمایش تشخیص کرونا مورخ ۲۱ و ۲۲ شهریور از سوی شبکه بهداشت شهرستان سلسله در خصوص مثبت بودن ابتلاء ۱۸ دانش آموز، پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام گرفته از طریق مدیران مدارس مشخص شد که تنها یک نفر از دانش آموزان و آن هم در یکشنبه گذشته صرفاً جهت تحویل کتاب به مدرسه مراجعه کرده و نتیجه مثبت ابتلای ۲۱ دانش‌آموز دیگر به ویروس کرونا نیز قبل از بازگشایی مدارس به آنها اعلام شده است.

بهرامی ضمن تقدیر و تشکر از حساسیت رسانه‌ها به موضوع سلامت دانش‌آموزان و همچنین آرزوی سلامتی و شفای فرزندان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله گفت: انتظار می‌رود در انتشار چنین اخباری، صحت و دقت در خبر را فدای سرعت نکرده تا خدای نکرده خللی به حفظ آرامش روانی جامعه ایجاد نگردد.

بنا بر این گزارش، امروز سرپرست فرمانداری سلسله در گفت و گو با صدا و سیمای لرستان اعلام کرده بود: ۳۹ دانش آموز این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی گفت: از ۱۵ شهریور تا دیروز ۳۹ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان سلسله به بیماری کرونا مبتلا شدند.

سرپرست فرمانداری سلسله با بیان اینکه در روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه ۱۸ دانش آموز در این شهرستان کرونایی شدند، افزود: بیشترین آمار مبتلایان در بین دانش آموزان مربوط به مقطع ابتدایی است.

ترکارانی تصریح کرد: دانش آموزان مبتلا شده بین ۷ تا ۱۷ سال سن دارند و همه دانش آموزان مبتلا به کرونا در شهرستان سلسله جز کسانی بودند که مدرسه رفته اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.