اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱

مهم‌ترین اخبار برای بورس امروز دوشنبه ۲ خرداد کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیور، بورس دیروز با رشد دو هزار و ۵۳۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۸۲ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادلی را تجربه می‌کند.

کارشناسان عقیده دارند که بازار سرمایه در بلند مدت سودده است و سهامداران می‌توانند با سرمایه‌گذاری اصولی از این بازار سود ببرند.

امروز ۱۳۲ شرکت، عملکرد خود در سال ۹۹ را برای عموم افشا کردند. این اقدام در راستای افزایش شفافیت و نظارت‌های عمومی بر عملکرد دولت است.

انتشار این صورت مالی‌ها می‌تواند به عملکرد بازار سهام و گردش نقدینگی در اقتصاد کمک کند.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از جمله تصمیمات مهم، تلاش برای ورود کالاهای مختلف به بورس کالا در راستای ایجاد شفافیت در اقتصاد است. در همین زمینه ورود خودرو به بورس کالا می‌تواند به قیمت گذاری دستوری خودرو پایان دهد. این اتفاق به نفع تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود.

عرضه محصولات جدید در بورس کالا، رانت را کاهش و تعادل قیمتی برای محصولات پدید می‌آورد.

مذاکرات به نفع بورس

المانیتور نوشته سفر امیر قطر به تهران، تأثیر مثبتی بر مأموریت مورا در ایران داشته. یک منبع دیپلماتیک خارجی در تهران هم گفته است قطر و عمان به هموارسازی مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای کمک می‌کنند.

توافق هسته‌ای بورس را در بلند مدت صعودی و سودده می‌کند.

قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی بر اساس نرخ ارز ۲۴ هزار و ۸۶۳ تومان اعلام شد. (صنایع‌پتروشیمی)

اعلام این نرخ وضعیت معاملات و سودآوری سهامداران را طی یک هفته مشخص می‌کند.

سال گذشته، ۲۵ جلسه هیات پذیرش برگزار شد که منجر به پذیرش سهام ۱۱ شرکت، ۱۸ اوراق مشارکت شهرداری و یک اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) در بورس شد.

با پذیریش سهام و اوراق جدید، میزان نقدینگی در بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.