پوتین روزهای خوشی را می‌گذارند!

روزهای خوش ولادیمیر پوتین علیرغم تحریم های بالا ادامه دارد و درآمد گازی روسیه به بالاترین حد خود و دو برابر سال قبل رسیده است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تحریریه، پیش بینی می شود تداوم شرایط کنونی حاکم بر بازار گاز درآمدهای گاز روسیه را به بالاترین حد خود برساند و این کشور در سال جاری ۱۰۰ میلیارد دلار از صادرات انرژی به اروپا کسب کند.

روزنامه فرانسوی Les Echos به نقل از کارشناسان «سیتی بانک» گزارش داد که روسیه در سال ۲۰۲۲ به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی از فروش گاز به کشورهای اروپایی رکورد درآمدی ۱۰۰ میلیارد دلاری را کسب خواهد کرد.

درآمد پیش بینی شده از فروش گاز روسیه تقریبا دو برابر سال گذشته خواهد بود. این تجزیه و تحلیل تنها گاز را مورد بررسی قرار داده است و سود حاصل از فروش سایر کالاهای روسیه مانند نفت، زغال سنگ و سایر مواد معدنی را در نظر نمی گیرد.

طبق این گزارش، با وجود محدودیت ها و هشدارها در مورد تحریم گسترده انرژی روسیه، ۲۷ کشور اتحادیه اروپا همچنان به خرید حدود ۲۰۰ میلیون دلار در روز خود از گازپروم ادامه می دهند.

البته کارشناسان آینده صادرات انرژی روسیه را به دلیل تحریم‌هایی که در حال حاضر وجود دارند و همچنین محدودیت‌های جدید احتمالی که آمریکا و متحدانش علیه مسکو اعمال می کنند، مبهم می دانند.

گفتنی است روسیه برای مقابله با این تهدید، اقدامات متقابلی را از جمله طرح پرداخت گاز مبتنی بر روبل ارائه کرد و در این راستا کشورهای تحریم کننده مسکو را به دو گروه تقسیم کرده است: آنهایی که شرایط جدید را می پذیرند و آنهایی که نمی پذیرند. مسکو قبلا صادرات گاز به لهستان، بلغارستان و فنلاند را به دلیل امتناع از رعایت شرایط پرداخت جدید متوقف کرده است.

«الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون حدود نیمی از ۵۴ خریدار گاز روسیه از مکانیسم پرداخت روبل پیروی کرده اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.