قاتلان ۲محیط‌بان به چوبه دار رسیدند

شکارچی غیرمجاز که در جریان درگیری با محیط‌بانان در زنجان ۲نفر از آنها را به شهادت رسانده بود، در زندان مرکزی زنجان قصاص شد.

به‌گزارش تازه‌نیوز، عصر روز ۱۶فروردین سال۱۴۰۰ دو نفر از محیط‌بانان زنجانی به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی در منطقه فیله‌خاصه به سرنشینان یک دستگاه نیسان مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند اما سرنشینان نیسان سرعت خودرو را بیشتر کرده و تلاش کردند فرار کنند. تصمیم شکارچیان برای فرار و تلاش محیط‌بانان برای متوقف‌کردن آنها به تعقیب و گریزی تمام تبدیل شد. شکارچیان که به‌سوی جاده زنجان-قزوین گریختند و وارد جاده‌ای فرعی شدند، ناگهان خودروی‌شان را متوقف کرده و شروع به تیراندازی به‌سوی محیط‌بانان کردند و هر دونفر را به شهادت رساندند.

به نقل از همشهری، یک روز بعد پیکر ۲محیط‌بان شهید کشف شد و تحقیقات نشان داد آنها توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیده‌اند. به این ترتیب متهمان دستگیر شدند و معلوم شد یکی از آنها قاتل ۲محیط‌بان است. این متهم در دادگاه کیفری یک استان زنجان محاکمه و به قصاص محکوم شد و در نهایت با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، صبح دیروز (دوشنبه) قاتل به دار مجازات آویخته شد. حجت‌الاسلام صادقی نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در این‌باره گفت: دستگاه قضایی با جدیت و براساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد و نمونه بارز این امر اجرای همین حکم بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.