در این هوای آلوده بخوانید: نوشیدنی‌های مفید برای زمان آلودگی هوا/ وقتی زودتر عصبانی می‌شویم!

آلودگی شدید هوا به‌ویژه در تهران که باعث تعطیلی ادارات و مدارس شده، توجه به سلامتی و اهمیت خورد و خوراک را افزایش داده است.

به گزارش تازه‌نیوز، با توجه به این‌که آلودگی هوا می‌تواند اثرات منفی و زیان‌باری به همراه داشته باشد، بهتر است تمام افراد تا جایی که می‌توانند از خانه خارج نشوند و با بستن درب و پنجره‌های منزل خود تا حد امکان از نفوذ آلاینده‌های مضر به درون منزل پیشگیری کنند.

به عقیده اکثر متخصصان مصرف لبنیات کم‌چرب مانند شیر، دوغ و ماست در زمان آلودگی هوا به شدت توصیه می‌شود. با مصرف آب فراوان در زمان آلودگی هوا هم می‌توانید ذرات آلوده و آلاینده‌های شیمیایی را از بدن خود دور کنید.

عصبانیت در هوای آلوده

لازم به ذکر است آلودگی هوا باعث کاهش آستانه‌ تحمل و بروز پرخاشگری در انسان می‌شود. هنگامی که فرد به‌دلیل آلودگی هوا و کمبود اکسیژن بی‌حوصله و یا کم‌حوصله می‌شود، توانایی کنترل خشم خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل هم درگیری‌های مردم پس از تصادف رانندگی در روزهایی که آلودگی هوا بیش‌تر شده افزایش می‌یابد.

توصیه می‌کنیم مشروح این مطلب را این‌جا بخوانید: در زمان آلودگی هوا، چی بخوریم و چی نخوریم: شش توصیه مهم برای حفظ سلامتی!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.