دیپلمات ارشد روس در اعتراض به جنگ پوتین استعفا کرد

یک دیپلمات ارشد روس در مخالفت با «جنگ تهاجمی که [ولادیمیر پوتین] علیه اوکراین به راه انداخته است» و آنچه که وی آن را «جنگ افروزی، دروغ و نفرت» در وزارت خارجه روسیه می‌خواند، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش تازه نیوز، نامه استعفای بوریس بونداریف توسط دیده بان سازمان ملل متحد منتشر شده است که خود را «غیرانتفاعی» معرفی می کند و سعی دارد «سازمان ملل را در قبال اصول بنیادین خود پاسخگو نگه دارد».

این مطالب را هم از دست ندهید:

در این نامه آمده است که «نام من بوریس بونداریف است و از سال ۲۰۰۲ در وزارت خارجه روسیه مشغول به کار هستم و از سال ۲۰۱۹ تا کنون به عنوان رایزن در نمایندگی روسیه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو فعال بوده ام. در این بیست سال حرفه دیپلماتیک خودم چرخش‌های زیادی را در سیاست خارجی کشورم دیده بودم اما هیچ گاه به اندازه ۲۴ فوریه امسال شرمسار نشده بودم.»

اشاره بونداریف به حمله نظامی روسیه به اوکراین است. او می‌گوید جنگی که پوتین به راه انداخته است «در واقع علیه کل جهان غرب بود و نه تنها جنایتی علیه مردم اوکراین است، بلکه شاید جدی‌ترین جنایت علیه مردم روسیه است. حرف Z تمام امیدها و چشم اندازها یک جامعه آزاد و مرفه برای کشورم را از بین برد.»

او گفت: «کسانی که این جنگ را متصور هستند تنها یک چیز می‌خواهند: برای همیشه در قدرت باقی بمانند، در کاخ‌های باشکوه زندگی کنند، با کشتی‌هایی که از نظر بزرگی و هزینه با کل نیروی دریایی روسیه قابل مقایسه است سفر کنند، و از قدرت نامحدود و مصونیت کامل برخوردار باشند.»

او در ادامه آورده است که: «برای دستیابی به این هدف، آنها حاضرند هر چقدر که لازم باشد جان‌ها را بگیرند چه بسا در حال حاضر هم هزاران نفر از شهروندان روسیه و اوکراین جان خود را از دست داده اند.»

بونداریف همچنین آورده است که: «با کمال تأسف اعتراف می کنم که در طول این بیست سال، سطح دروغ و غیرحرفه ای بودن در کار وزارت خارجه [روسیه] همواره در حال افزایش بوده است».

«امروز کار وزارت امور خارجه دیپلماسی نیست. بلکه فقط در مورد جنگ افروزی، دروغ و نفرت است. این به نفع عده کمی است، افرادی که در نتیجه به انزوا و تخریب بیشتر کشور من کمک می کنند.» او ادامه داد: «روسیه دیگر متحد ندارد و کسی جز سیاست بی پروا و نادرست [خود روسیه] مقصر نیست.»

بونداریف در پایان استعفانامه خود آورده است که: «من درس خواندم تا دیپلمات شوم و بیست سال دیپلمات هم بودم. این وزارت خانه، منزل و خانواده من شده است. اما دیگر نمی توانم در این خفت خونبار، بی خردانه و کاملاً بیهوده سهیم باشم.»

۱ نظر
  1. مالک

    یک مقام دیپلماتیک چون استعفا کرده ودیپلمات روسیه بود شده مقام ارشد وشماهم شدید دروغگوی ارشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.