پیشنهادهای خوبی از کشورهای عربی به حسین وفایی می شود

حسین وفایی، قهرمان اسنوکر جهان پیشنهاد پناهندگی انگلیس را قبول نکرد

رییس فدراسیون فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: به حسین وفایی ویزای انگلیس داده نمی‌شد، به او پیشنهاد داده بودند تا پناهنده شود اما این جوان غیرتمند ایرانی به پیشنهاد انگلیسی‌ها پاسخ منفی داد.

به گزارش تازه‌نیوز، حسین وفایی قهرمان ۲۸ ساله اسنوکر و بازیکن تیم ملی ایران توانست در فینال مسابقات Shoot Out با شکست حریف خود در سال ۲۰۲۲، قهرمان این تورنمنت جهانی شود. او که در سال ۲۰۱۵ قصد داشت با حضور در رقابت های مقدماتی اسنوکر مجوز حضور در رقابت های اصلی را پیدا کنید، به دلیل عدم دریافت ویزا از جانب بریتانیا، از این مسابقات بازمانده بود. اولین بار در سال ۲۰۱۱ بود که او توانست به عنوان اولین ایرانی وارد رقابت های اسنوکر حرفه ای جهان شود.

با تلاش به موفقیت رسیدیم

به نقل از ایرنا، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون اسنوکر و بیلیارد ایران گفت که وقتی حسین وفایی از آبادان به تیم ملی دعوت شد مجموعه کوچکی داشتند و حسین بدون هیچ امکاناتی تمرینات خود را انجام می داد. وفایی در آن دوران به سختی تمرین کرد و توانست قهرمان آسیا شود. او گفت از آنجا که اسنوکر یکی از رشته‌هایی است که در سطح جهانی و به خصوص در انگلیس بعد از فوتبال محبوب ترین ورزش است، به وفایی پیشنهاد پناهندگی در این کشور را دادند که او نپذیرفت.

رئیس فدراسیون اسنوکر و بیلیارد ایران در نشست خبری که برای حسین وفایی برگزار شده بود گفت که اسنوکر بیش از ۲ میلیارد نفر تماشاگر دارد، اما در ایران به ۳ یا ۴ رشته توجه می شود. او با اشاره به زحماتی که در این سال ها برای اسنوکر کشیده شده است، توضیح داد که چطور حسین وفایی بعد از ۱۱ ساعت جنگیدن با حریف انگلیسی خود توانست او را شکست دهد و قهرمان شود. او به پیشنهادهای خوبی که حتی از کشورهای عربی به حسین وفایی می شود اشار کرد و بابت نپذیرفتن این پیشنهادها از او تشکر کرد.

حسین وفایی

 به وفایی پیشنهاد پناهندگی دادند

اسکندری در خصوص موفقیت‌های وفایی گفت: «سال‌های زیادی در حرفه ای‌های انگلیس، بازیکن آسیایی حضور نداشت.» او همچنین در خصوص مشکلات ویزا گفت: «روزهایی که حسین قهرمان شده بود، گرفتن ویزا بسیار سخت بود. پیشنهادهایی داده بودند که وفایی ایران را ترک کند اما دیدند چاره ای جز دادن ویزا نیست. در سفارت انگلیس افرادی به وفایی گفتند که بیا و پناهنده شو!»

رئیس فدراسیون اسنوکر و بیلیارد ایران معتقد است ورزش در ایران به صورت آماتوری تعریف شده و رشته های حرفه ای بسیار کم است. برای رسیدن به ورزش حرفه ای باید سختی کشید. او در مورد حسین وفایی می گوید که کاری کرده است تا زبان زد دنیا باشد و برای اولین بار یک ورزشکار غیر انگلیسی توانسته قهرمان شود. او با اشاره به اینکه در ۳ مرداد لیگ مسابقات آسیایی اسنوکر در شیراز برگزار می شود، گفت که زیرساخت های لازم برای قهرمانی در ۲۶ استان ایران فراهم شده است.

حسین وفایی پس از صحبت‌های رییس فدراسیون از تجربیات و اتفاقات رخ‌داده در جریان رقابت‌ها صحبت کرد.

می‌خواستم سالیوان را کتک بزنم

برای رقابت با سالیوان تلاش زیادی کرده بودم. اگر این بازی را تماشا کرده باشید متوجه خواهید شد او در طول دقایقی بازی، رفتار عجیب و غریبی از خود نشان داد و هنگامی که من ضربه می‌زدم حرکات عجیبی انجام داد و واقعا می‌خواستم او را کتک بزنم! شاید باور کردنش سخت باشد اما در زمان بازی صداهای عجیبی را از خود در می‌آورد. احترام، احترام می‌آورد. قرار نیست چون من ایرانی هستم هیچ واکنشی از خودم نشان ندهم. اینکه وفایی آدم خوبی است، آدم خوش اخلاقی است اما همین آدم می‌تواند بد باشد. من همان موقع نیز به سالیوان گفتم که احترام، احترام می‌آورد! او الگوی من نیست و به جوان‌ترها می‌گویم او را الگوی خود قرار ندهید. من به او گفتم «تو به ۱۰ هزار پوند نیاز نداری و باید هواپیمای اختصاصی داشته باشی!»

حسین وفایی

قهرمانی‌ام را به مادران ایران تقدیم کردم

در جریان رقابت‌های شوت آوت مادربزرگم را از دست دادم. این اتفاق دردناک و سختی برای من بود. وقتی این خبر تلخ را شنیدم به اتاقم در هتل رفتم و گریه کردم. حتی می‌خواستم از این رقابت‌ها کنار بکشم، این تصمیم بعد عوض شد و ماندم و انرژی‌ام را گذاشتم تا به موفقیت برسم. این قهرمانی در روز مادر رخ داد و آن را به تمام مادران ایرانی تقدیم کردم.

هیچ وقت ایران را ترک نمی‌کنم

من یک ایرانی هستم و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم. از بچگی در سفر بوده‌ام و همه کشورهای دنیا را دیده ام. اما در این کشور زحمت کشیدم، تلاش کردم، تمرین کردم تا به موقعیت امروز برسم و مردم مرا بشناسند. من ایران را از صمیم قلب دوست دارم و هیچ وقت حاضر به ترک وطنم نیستم. اینکه برخی‌ حاضر می‌شوند بروند یک تصمیم شخصی است، اگر قرار باشند همه بروند چه کسی بماند و به ایران برسد؟

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.