وزیر آموزش و پرورش به صداوسیما نامه زد: چه کار به افزایش حقوق معلم‌ها دارید!؟

وزیر آموزش و پرورش در یادداشتی به صداوسیما نوشت: دست از سر ما بردارید، چه کار به افزایش حقوق معلم ها دارید؟

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، یوسف نوری در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه ما انسجام از درون و همگرایی از درون را نداریم که باید حتما به آن توجه کنیم گفت: ما باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و سپس از کمک سایر دستگاه‌ها نیز بهره ببریم. به عنوان مثال دانشجو معلمانی داریم که هرکدام می‌توانند به عنوان معین مناطق و استان‌ها وارد این حیطه شوند، همچنین ۴۰۰۰ دکترمعلم داریم که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید فعال شوند اظهار کرد: یکی از اقداماتی که رسانه ملی در دوران کرونا برای ما انجام داد مدرسه تلویزیونی بود که جای قدردانی دارد اما به طور کلی رسانه ملی قدرت ارتباطش در نظام آموزش و پرورش جز علیه حکمرانی آموزش و پرورش چیز دیگری نیست.

نوری ادامه داد: البته یادداشتی به آقای جبلی، رئیس صداوسیما دادم و خواستم دست از سر ما معلمان بردارید، چه کار به رتبه بندی و افزایش حقوق معلم‌ها دارید، برای دستگاه خودتان چرا نمی‌گویید؟ دفعه دیگر کسی اجازه ندارد چنین کاری را انجام دهد. من وزیر آموزش و پرورش هستم و این را عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه مسائل معطل زیاد داریم، گفت: کنکور را که برجسته کرده است، مگر غیر صداوسیما و جاهای دیگر در تبلیغاتش بوده؟ دستگاه‌های دیگر هم همینطور هستند مثلا وزارت علوم. به ما حوزه کنکور می دهند، در مدرسه تبلیغات دست همه بچه ها می‌دهند که بیایید کلاس کنکور و تعیین رشته. امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌کنم که اجازه ندارند در مدارس ما کنکور برگزار کنند. زیر میز نمی زنیم، واقعیت‌ها را بیان می کنیم. به مدیران استان ها اعلام می‌کنم از این پس حوزه برای کنکور در مدرسه نپذیرید. دانشگاه وظیفه‌اش است.

نوری ادامه داد: اینها کارهای جدی هستند و انتظار داریم نهاد رسانه و دانشگاه و… که هرکدام از ارکان تربیت هستند به ما کمک کنند. بیش از ۵۰ نامه از گروه معلمین داشتم که به رسانه بگویید دست از سر ما بردارند. من خادم و زیان معلم‌ها هستم. معلم خط مقدم و در نوک هرم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این حوزه باید چندکار انجام دهیم گفت: نخست آنکه دانشگاه ما باید به معنای واقعی دانشگاه باشد. تعداد زیادی کلاس چندپایه داریم اما هنوز معلم ویژه کلاس چندپایه نداریم. برای مشاوره هم تازه یک سال است که رشته ویژه مشاوره تاسیس شده و هنوز فارغ التحصیل رشته مشاوره نداریم. بعد می رویم مشاورانی می‌گیریم که در رشته تخصصی مرتبط درس نخوانده‌اند، باید به سمت جذب نیروی متخصص برویم.

نوری افزود: مشاوره، یک موضوع ظریف و تخصصی است. وقتی نظام آموزش و پرورش برای خودش نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آموزش و پرورش را در تصمیمات درنظر نمی‌گیرد، همین اوضاع رقم می‌خورد. البته در دوران قبلی نبودم اما در این دولت مصر به بازگشایی بودیم و رئیس جمهور هم حمایت کرد و خداوند را شاکریم که وقتی مدارس را بازگشایی کردیم کرونا هم کم شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما باید آموزش‌های تخصصی ببینند و نه آموزش‌های کلیشه‌ای گفت: باید دوره‌های آموزشی نوین برگزار و از ابزارهای جدیدی استفاده شود. “نماد”، طرح خوبی است اما هنوز، هوشمند نیست. آموزش و پرورش جز با کمک مردمی اداره نمی‌شود، باید به مردم اجازه بدهیم کمک کنند، وقتی اجازه نمی‌دهیم انجمنی، گروه جهادی وارد مدارس شوند چه انتظاری داریم که آموزش و پرورش اداره شود.

وی اضافه کرد: لازم است از ظرفیت‌های بیرونی اشخاص حقیقی و حقوقی یا موسسات استفاده کنیم، حوزه علمیه و … بخشی از معضلات ما به همین حیطه برمی‌گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.