چگونه یک شرکت آسانسور خوب را انتخاب کنیم؟

در این مطلب برای انتخاب یک شرکت آسانسور خوب و مطمئن چند توصیه و راهنمایی می‌خوانید.

ما در شرکت آسانسور و پله برقی اوج فراز بیهق در خدمت خریداران و سازندگان ساختمان هستیم تا راهکار انتخاب یک شرکت آسانسور خوب را معرفی کنیم، چه خرید آسانسور و چه سرویس و نگهداری. آسانسور قلب یک ساختمان است امنیت در آن مساوی است با امنیت روانی ساکنین ساختمان، پس باید در انتخاب و نگهداری آن دقت کنید.

مشخصات یک شرکت خوب آسانسور

۱- طراحی و مونتاژ: یک شرکت آسانسور برای اینکه مجوز فعالیت داشته باشد از مجرای اداره صنایع و معادن باید بگذرد که این موضوع بسیار مهم می‌باشد چرا که اداره صنایع با غربال‌گری و بررسی تجربیات فنی و مهندسی این مجوز را صادر می‌کند که به آن مجوز طراحی و مونتاژ آسانسور می‌گویند که از تاریخ صدور دارای سه سال اعتبار می‌باشد که در پایان سه سال اگر شرکت بتواند امتیازهای لازم را مجددا بگیرد می‌تواند برای یک دوره سه ساله دیگر تمدید کند. امتیازهای موردنیاز مانند عدم شکایت از شرکت مجری، تکمیل کادر فنی شامل مدیرفنی و تکنسین‌های دفتر کار و …. می‌باشد.

پس اولین مولفه انتخاب دارا بودن مجوز طراحی و مونتاژ توسط شرکت که دارای اعتبار باشد. از دیگر نکاتی که حائز اهمیت است این‌که خود شرکت باید دارای مجوز باشد نه مجوز اجاره‌ای؛ شرکت باید مقیم همان شهری باشد که در آن آسانسور نصب می‌کند.

  • هزینه آسانسور مورد نیاز خود را اینجا به صورت آنلاین محاسبه کنید.

۲- عضویت در اتحادیه و سندیکای آسانسور: پس از آن که شرکت مجوز خود را از اداره صنایع و معادن می‌گیرد یکی از مواردی که پس از اخذ مجوز دائما زیر نظر قرار دارد عضویت در اتحادیه آسانسور می‌باشد چرا که در بازه سه سال مجوز تنها نهادی که بصورت مستقیم با شرکت‌ها و تخلفات آن‌ها در ارتباط است اتحادیه می‌باشد به گونه‌ای که اگر کارفرما یا خریدار در طول کار با اتمام پروژه با شرکت دچار مشکل اجرایی یا مالی گردد از طریق این اتحادیه می‌توان در کمترین زمان با کمترین هزینه به آن رسیدگی کرد تا حقی از طرفین ضایع نگردد. شرکت‌های دارای مجوز با پرداخت حق عضویت سالیانه در اتحادیه خود مجاب به رعایت قوانین صنفی می‌دانند. این شرکت‌ها معتقد هستند که با عضویت در آن به کارفرمایان اعلام می‌دارند که از نظارت و در دسترس بودن هراسی ندارند و چه بسا آن را  دلیلی بر اعتبار خود می‌دانند. همچنین با عضو بودن شرکت‌ها در اتحادیه کارفرمایان می‌توانند در هر لحظه از وضعیت اعتباری و فنی شرکت مطلع گردند.

شرکت اوج فراز بیهق

۳- رزومه: اگر شرکتی دارای مجوز طراحی و مونتاژ و عضو سندیکا یا اتحادیه آسانسور باشد، عامل مهم دیگر در انتخاب شرکت آسانسور رزومه می‌باشد. این رزومه به طرق مختلف قابل دسترس می‌باشد یکی از آن‌ها ارائه رزومه توسط خود شرکت می‌باشد که معمولا لیست پروژه های اجرایی و در حال اجرا در اختیار خریدار قرار می‌دهند که به صورت رندم از کارفرمایان قبلی نحوه کار با آن‌ها را بررسی می‌کنند و یا این‌که به یک گزینه مشترک می‌رسند. مرحله بعدی آن خوشنام بودن شرکت می‌باشد که با بررسی میدانی از کارفرمایان و خریداران مطمئن صلاحیت اجرایی و یا فنی آن بررسی می‌گردد. البته با بازدید فنی از آخرین پروژه پیشنهادی شرکت می‌توان از کیفیت جنس و لوازم مصرفی به رزومه موردنظر دست یافت.

  • برخی از پروژه های اوج فراز بیهق را اینجا ببینید.

۴- توانمندی فنی و مالی: توانمندی یک شرکت را در رزومه و بازدید پروژه می‌توان رسید البته از پروژه‌های خاص آن شامل گیرلس، روم لس، هیدرولیک، ماشین‌بر و هرچه پروژه خاص‌تر توانمندی بالای آن مجموعه را می‌رساند. پس از بررسی توانایی فنی و مهندسی یک شرکت صلاحیت مالی آن شرکت مولفه بسیار مهمی می‌باشد چرا که باتوجه به افزایش نرخ دلار که سبب افزایش قیمت آسانسور شده است در این شرایط متاسفانه شرکت‌هایی هستند که با عدم برنامه‌ریزی درست و مطمئن دچار مسائل مالی شده‌اند که این موضوع می‌تواند گریبان‌گیر خریداران جدید گردد پس با بررسی همه‌جانبه باید توانمندی مالی شرکت را بررسی نمود تا با قراردادی مطمئن امنیت مالی و فنی مهندسی را تضمین نمایید.

۵-رضایت: پس از این‌که تمام موارد بالا از نظر شما بررسی شد و مورد تایید قرارا گرفت خیلی مهم است بتوانید ارتباط روحی و اخلاقی با طرف مقابل برقرار کنید؛ مهم است که از خرید خود لذت ببرید، مهم است که از خرید خود رضایت خاطر داشته باشید. پس به صدای  قلبتون گوش کنید و از بین شرکت‌های دارای شرایط ذکرشده با شرکتی قرارداد ببندید که رضایت قلبی هم دارید!

شرکت آسانسور اوج فراز بیهق

دارنده گواهینامه طراحی مونتاژ از وزارت صنایع ومعادن با شماره پروانه ۴۹۷۰۰ عضو اتحادیه آسانسور و پله برقی ایران به شماره عضویت  ۶۳۳-۹۷ مجری تخصصی انواع آسانسورهای خاص با توان‌های مختلف در سراسر ایران می‌باشد همچنین:

  • ارائه‌دهنده گارانتی ۵ ساله آسانسور معتبر
  • ارائه سرویس و نگهداری ۲۴ ساعته
  • ارائه مشاوره فنی مهندسی قبل از خرید
  • مجری انواع آسانسور در عراق، کربلا و نجف
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.