چین جا پای روسیه می‌گذارد؛ آماده شدن برای حمله نظامی به تایوان؟

ژاپن که میزبان بالاترین تعداد نیروهای آمریکایی در خارج از خاک آمریکاست، نقطه اصلی قدرت‌نمایی واشنگتن در اقیانوس آرام محسوب می‌شود. این متحد آمریکا همچنین جز کشورهایی است به احتمال زیاد در دفاع بالقوه از تایوان در آینده شرکت خواهد داشت.

به گزارش تازه نیوز، تصاویر ماهواره‌ای جدید از صحرایی در شمال غربی چین یک هدف موشکی ساختگی شبیه به هواپیمایی که توسط ارتش ژاپن استفاده می‌شود را نشان داده که در صورت حمله چین به تایوان ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

براساس گزارش ۲۰ مه روزنامه نیکی، محققان بر این باورند که ماکت بدنه هواپیما در صحرای “تاکلاماکان” در منطقه سین‌کیانگ که توسط ارتش چین برای تمرین هدف گرفتن استفاده می‌شود، از یک بوئینگ ایی-۷۶۷، یک هواپیمای سیستم هشدار و کنترل هوابرد که توسط نیروی دفاع شخصی هایی ژاپن استفاده می‌شود، الگوبرداری شده است.

تصویر ماهواره‌ای گرفته شده در ۱۳ مه سال جاری میلادی از منطقه سین‌کیانگ، این هدف ساختگی با موتورهای دوقلو و یک رادار بزرگ و دیسکی شکل بر بدنه آن هواپیما را نشان می‌دهد که روی باند فرودگاه پارک شده است. به نظر می‌رسد که این هواپیما توسط تعدادی جنگنده کوچک محاصره شده است.

در این گزارش آمده است، توماس شوگارت، تحلیلگر دفاعی و یکی از محققان مرکز امنیت جدید آمریکا، مدل این هواپیما را بوئینگ ایی-۷۶۷ اعلام کرد که چهار فروند از آن توسط نیروی دفاع شخصی هوایی ژاپن استفاده می‌شود.

این هواپیما نقش شناسایی مهمی در مبارزات ایفا می‌کند و آسمان را برای شناسایی موشک‌ها و هواپیماهای دشمن که ممکن از خارج از برد ایستگاه‌های راداری مستقر بر زمین باشند، اسکن می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.