آخرین وضعیت بیماری عماد افروغ و هادی خانیکی!

بعد از انتشار خبر ابتلای چند تن از پژوهشگران برجسته کشور، بسیاری از دانشجویان و دانش‌پژوهان پیگیر احوال این اساتید محبوب کشورمان هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، صفحه نقد اندیشه در توئیتر آخرین وضعیت بیماری سه پژوهشگر و استاد دانشگاه آقایان «عماد افروغ، هادی خانیکی و محمدرضا عبدالملکیان» که درگیر بیماری سرطان شده‌اند را شرح داد و نوشت:

دکتر عماد افروغ دو جراحی و هشت جلسه شیمی درمانی، و دکتر خانیکی سه دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشتند‌‌. دکتر عماد افروغ، جامعه‌شناس ۶۶ ساله سرشناس که ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد به سرطان مبتلا شده، دو عمل جراحی را پشت سرگذاشته است.

دکتر افروغ در آخرین مصاحبه خود گفت «در حال شیمی‌ درمانی هستم و حال جسمانی و روحی خیلی خوبی دارم و با پشت سر گذاشتن جلسه هشتم شیمی‌ درمانی، چهار جلسه دیگر تا پایان شیمی‌درمانی باقی مانده و هر آن چه رخ دهد، دست خداست.»

دکتر هادی خانیکی، استاد ۷۱ ساله سرشناس ارتباطات نیز که متاسفانه روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰- اعلام شد به سرطان پانکراس مبتلاست، سومین دوره شیمی‌درمانی را در بیمارستان پارس سپری کرد. او سه هفته پیش پس از انجام پرتو درمانی با دکتر شفیعی کدکنی، ادیب برجسته کشورمان دیدار کرد.

او‌ از ابتدای بیماری شروع به تحریر تجربیاتش در روزنامه اعتماد کرد و چندی پیش نوشت: «معناسازی بیماری از جمله در سرطان، بستگی به معنایی دارد که بیمار به تناسب جهان یا جهان‌هایی که در آنها زیسته یا به آنها امیدوار است، برای خود و دیگران خلق می کند.»

خانیکی عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان، مشاور رئیس دولت اصلاحات، معاون وزارت علوم، مدیرمسئول مجله آیین گفت‌وگو، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است که کتاب‌های «امید اجتماعی: چیستی، وضعیت و سبب‌شناسی»، «قدرت، جامعه مدنی و مطبوعات»، «آشفتگی سیاسی» و… از آثار اوست.

از دو هفته گذشته مسعود دیانی، دین‌پژوه و سردبیر سوره، نیز با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند و استاد محمدرضا عبدالملکیان، شاعر سرشناس نیز وضعیت جسمی مساعدی ندارد. از خداوند بزرگ برای همه بزرگواران و بیماران طلب شفای عاجل، و از همه همراهان تقاضای «دعای ویژه» داریم.

بیشتر بخوانید:

2 نظر
  1. متینی

    ان شا الله که همگی هر چه سریعتر به بیماری غلبه کنند، و شفا پیدا کنند

  2. آشتیانی

    از خداوند برای همه بیماران شفای عاجل طلب داریم.
    انشاء الله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.