کتایون ریاحی هم علیه یک بازیگر معروف افشاگری می‌کند/ حاشیه تازه برای «برادران لیلا» +عکس

کتایون ریاحی با انتشار تصویری از سعید پورصمیمی در اینستاگرام، او را به صورت تلویحی به جنبش من هم / Me Too وصل کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، کتایون ریاحی بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از سعید پورصمیمی در اینستاگرام خود، این بازیگر و کارگردان پیشکسوت را به صورت تلویحی به جنبش معروف زنان، من‌هم یا MeToo وصل کرد، هرچند توضیحی درباره جزئیات این اتهام نداد.

پست کتایون ریاحی

در حالی این تصویر بدون هیچ توضیحی در صفحه کتایون ریاحی منتشر شده که سعید پورصمیمی این روزها در کنار ترانه علیدوستی، یکی از ۵ زن سینماگری که نمایندگی جنبش زنان علیه تجاوز و آزار در سینمای ایران را بر عهده گرفته است، برای بازی در فیلم برادران لیلا در جشنواره کن حضور دارند.

کتایون ریاحی ساعاتی پیش هم با انتشار تصویری دیگر به این ماجرا پرداخت و مدعی شد که پس از ۲۵ سال سکوت خود را شکسته است. کتایون ریاحی با انتشار عکسی از بازیگران و کارگردان فیلم برادران لیلا در جشنواره کن که سعید پورصمیمی و ترانه علیدوستی نیز در میان آن‌ها بودند، نوشته است: بعد از ۲۵ سال سکوتم را شکستم. واکنش‌های زیادی دریافت کردم، اما گویا مصلحت‌اندیشی در کن باعث شده ۸۰۰ زن نسبت استوری‌ام بی‌عکس‌العمل باشند.

پست کتایون ریاحی برای می‌تو

در ماه‌های گذشته زنان سینماگر ایران نام‌های بزرگی را با اتهاماتی گره زده‌‌اند. کتایون ریاحی در استوری اینستاگرامش با انتشار تصویر خط‌خورده پورصمیمی، صفحه ۸۰۰ زن را تگ کرده بود. این صفحه اینستاگرامی به فعالیت‌های ۸۰۰ زن امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت جنسی و جنسیتی در سینما و تئاتر ایران می‌پردازد.

سعید پورصمیمی که همواره در نقش های مکمل سینمایی خوش می‌درخشد، برای بازی در فیلم «برادران لیلا» آخرین ساخته سعید روستایی، در جشنواره کن حاضر شده است.

فیلم برادران لیلا

حاشیه قبلی برادران لیلا: استوری ترانه علیدوستی با فرهاد اصلانی

یکی دو روز پیش ترانه علیدوستی در جریان اکران فیلم برادران لیلا در جشنواره کن تصویری از صفحه فرهاد اصلانی را در استوری اینستاگرامش بازنشر کرد که با واکنش‌های منفی از سوی کاربران مواجه شد. علیدوستی سپس پستی در صفحه‌اش منتشر کرد و به خاطر این عکس از راویان، فعالان و مخاطبین این جنبش عذرخواهی کرد.

ترانه علیدوستی در پست عذرخواهی خود نوشت: می‌دانم بازنشر این استوری که در واقع تصویر بلیت و اعلان‌ روزانه فیلم برادران لیلا است و صرفا روایت تصویری از فستیوال کن بوده است، موجب آزردگی برای راویان، امضاکنندگان بیانیه و بسیاری از دغدغه‌مندان برابری جنسیتی شده است. ضمن پای‌بندی بر اصول مندرج در بیانیه و درک وظیفه سنگینی که بر دوش من نهاده شده است، امیدوارم عذرخواهی من را پذیرا باشید. من با مسئولیت‌پذیری تمام آماد‌ه‌ام که هر خسارت روحی که به راویان وارد شده را جبران کنم.

سعید پورصمیمی کیست؟

سعید پورصمیمی متولد اسفند ۱۳۲۲ در تهران، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر است. او در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده و از سال ۱۳۴۰ وارد عرصه بازیگری شد. پورصمیمی به استاد بازی در نقش دوم معروف است و به باور بسیاری از منتقدان بازی او در این نقش‌ها چنان درخشان است که گاه بازی نقش اول فیلم را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

سعید پورصمیمی ۳ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فجر را برای فیلم‌های «ناخدا خورشید»، «تحفه‌ها» و «پرده آخر» در کارنامه دارد و در ۴ دوره دیگر هم نامزد سیمرغ بوده است.

فیلم برادران لیلا

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.