مشهور شدن رقیب توییتر با استفاده از انتخابات آمریکا!

هم‌زمان با برگزاری انتخابات آمریکا اپلیکیشن پارلر به رتبه اول دانلود‌ اپ‌استور و گوگل پلی رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از دیجیاتو، تنها چند روز پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل دونالد ترامپ،‌ اپلیکیشن محافظه کار «Parler» که خود را شبکه اجتماعی بی‌طرف و حامی آزادی بیان معرفی می‌کند؛ با افزایش یکباره محبوبیت در صدر فهرست اپ‌های با بیشترین دانلود قرار گرفته است.

برخی گروه‌های محافظه کار که نسبت به عملکرد شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و فیسبوک در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد داشتند؛ تصمیم گرفتند به جای استفاده از این شبکه‌ها، به اپلیکیشن Parler روی بیاورند.

محافظه کاران برای اطلاع رسانی در مورد انتقال از فیسبوک به Parler، مجددا از فیسبوک کمک گرفتند. باید ببینیم آیا رقیب فیسبوک می‌تواند با این شبکه اجتماعی رقابت کند یا خیر. در بین افراد و گروه‌هایی که از فیسبوک به اپلیکیشن جدید نقل مکان می‌‌کنند؛ نام روزنامه نگاران آمریکایی دیده می‌شود.

برخی خبرنگاران آمریکایی نظیر نظیر «مارک لوین» که در بعد از پیروزی جو بایدن، اپلیکیشن Parler را انتخاب کردند؛ اعلام کرده‌اند که دیگر تحمل سانسور‌های توئیتر و فیسبوک را ندارند و به همین دلیل به دنبال مسیرهای جدید ارتباطی هستند.

وقتی رقیبی به سرعت در بین کاربران جلب توجه می‌کند، می‌تواند زنگ خطری برای فیسبوک باشد. بی‌شک فیسبوک نیز به سرعت دست به اقدام خواهد زد. از سوی دیگر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، فیسبوک را متهم به عدم رعایت قوانین ضد انحصاری کرده است و پرونده این شرکت در جریان است. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده به این موضوع رسیدگی شود.

Parler در سال ۲۰۱۸ توسط «جان ماتز» و «جارد تامسون» کار خود را آغاز کرد. تعداد کاربران فعال ماهانه این اپلیکیشن در ایالات متحده از ماه می (اردیبهشت‌ماه) رو به افزایش است.

براساس اعلام شرکت «SensorTower»، در مهرماه ۳۱۴،۰۰۰ کاربر این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند که رشد ۲۳ درصدی نسبت به شهریور ماه را نشان می‌دهد.

روز ۱۷ آبان‌ماه، اپلیکیشن Parler در رتبه هفتم دانلود اپ استور قرار داشت ولی به فاصله یک روز صدرنشین شد. براساس داده‌های منتشر شده از سوی این شرکت تنها در روز ۱۸ آبان ماه برابر با ۸ نوامبر، ۶۳۶۰۰۰ بار این اپلیکیشن از طریق اپ استور و گوگل پلی نصب شده  است که بیشترین تعداد دانلود را در یک روز نشان می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.