آخرین خبر از مذاکرات وین از زبان سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توقف در مذاکرات و یا مکث در آن به خاطر بی‌پاسخی آمریکا به ابتکاراتی است که تاکنون از سوی ایران و اروپا مطرح شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، سعید خطیب‌زاده در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره فاجعه ریزش متروپل آبادان گفت: ما داغ‌دار این حادثه در تمام ایران هستیم.

به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به جلسه اخیر مشترک این وزارتخانه و مقامات سازمان حج و زیارت گفت: در وزارت خارجه یک جلسه مهم در مورد حج برگزار شد تا مقدمات دیپلماتیک این موضوع مهم محقق شود.

او سفر اخیر رئیس‌جمهور تاجیکستان به ایران را فوق‌العاده موفق توصیف کرد و ادامه داد: در آینده شاهد سفر مقامات سران دیگر کشورها به ایران در چارچوب سیاست همسایگی خواهیم بود. آقای امیر عبداللهیان در روزهای آینده چند دور سفر خواهند داشت تا مقدمات انجام این سفرها را فراهم کنند.

خطیب‌زاده با بیان این‌که گزارش اخیر آژانس منصفانه و متوازن نیست، درباره مذاکرات وین گفت: توقف در مذاکرات و یا مکث در آن هم به خاطر بی‌پاسخی آمریکا به ابتکاراتی است که تاکنون از سوی ایران و  اروپا مطرح شده است.

او در مورد هشدار یونان به کشتی‌های این کشور که از نزدیکی مرزهای ایران عبور نکنند هم بیان کرد: من هنوز این هشدار را ندیدم ولی «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی»!

۱ نظر
  1. علی

    از چنین تیم ضعیف مذاکره کننده ای امیدی ثمر نشستن مداکرات نیست. در دوره روحانی مداکرات داشت به ثمر می نشست که مجلس انقلابی بخاطر اینکه ثمره این مذلکرات را دولت روحانی نبیند با ن مخالفت و کارشکنی و به ملت ظلم کرد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.