هزینه میلیاردی وزارت ارشاد در جشنواره کن برای فیلم ندیدن!

اظهارات نماینده سازمان سینمایی وزارت ارشاد برای ارائه گزارش جشنواره کن، خبرساز شد.

به گزارش تازه‌نیوز، پس از سال‌ها پنهانکاری مسئولان بخش بین الملل فارابی و عدم اطلاع رسانی شفاف درخصوص فعالیت‌های این بخش سرانجام نمایندگان بخش این بنیاد در جشنواره کن چند روز پس از برگزاری این رویداد با حضور در نشستی خبری به پرسش‌‌های اهالی رسانه پاسخ دادند.

در این نشست که با حضور معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی این مجموعه برگزار شد، رائد فریدزاده درخصوص هزینه‌های صورت گرفته برای حضور در این رویداد گفت: از بنیاد سینمایی فارابی دو نفر در جشنواره کن و بازار فیلم کن حضور داشتند که هزینه این برنامه حدود سی و سه هزار یورو شد. این رقم معادل نهصد و بیست میلیون تومان می‌شود. این رقم در حالی هزینه شرکت در این رویداد شده که وقتی فرید زاده در مواجهه با پرسش‌های خبرنگاران درخصوص فیلم عنکبوت مقدس قرار گرفت اعلام کرد به دلیل هک شدن سایت جشنواره و عدم امکان خرید بلیت این فیلم را ندیده و اگر هم می‌توانست این فیلم را به دلایل شخصی نمی‌دید زیرا متولد مشهد است و ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که این روزها فیلم عنکبوت مقدس به یکی از مسائل محوری و اساسی سازمان سینمایی تبدیل شده و اغلب اظهار نظرها بر أساس شنیده‌ها صورت می‌گیرد و قطعا اگر این فیلم توسط نماینده رسمی سینمای ایران مشاهده می‌شد می‌توانست جهت گیری بهتری به بیانیه‌ها و اظهارنظرهای موجود بدهد! هرچند فرید زاده اعلام کرد «بعد از اینکه فیلم دیده بشود می‌توان اظهار نظر کرد» اما مشخص نیست وقتی او حاضر به تماشای این فیلم نشده، چطور باید درباره آن اظهار نظر صورت گیرد؟ البته مدیران سازمان سینمایی باید خداوند را شاکر باشند که مسوولیت مهم‌تری به فرید زاده واگذار نکرده و مثلا او را به میدان جنگ یا مذاکره با دشمنان نفرستاده‌اند زیرا در آن صورت به دلیل تنفر و کراهت از دشمنان قطعا میدان جنگ را با این توجیه خالی می‌کرد.

برخی مطالب دیگر مطرح در این نشست خبری به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

  • حواشی «عنکبوت مقدس» از طریق مجاری رسمی بررسی خواهد شد. وزارت امور خارجه در حال تشکیل کارگروهی است تا ارتباط‌های جشنواره‌ای بررسی شود.
  •  چتر سینمای ایران سالیان سال است که در همسایگی اسپانیا و ایتالیا برپا می‌شود و بعضی‌ها در تلاش هستند که ایران همین جایگاه را از دست بدهد.
  • متاسفانه به دلیل شرایط مالی حضور ما هر سال نحیف‌تر می‌شود و امسال فقط دو نفر از فارابی حضور داشتیم.
  • سمت و سوی جشنواره کن و بازارش به سمتی می‌رود که “متاورس” را به عنوان بخشی از جریان جدید تولید لحاظ کند.
  • در این مدت۱۰۰ دیدار در زیر چتر سینمای ایران بوده که ۲۵ دیدار با مدیران جشنواره ها و ۱۵ جلسه برای تولید مشترک از جمله جلسه‌های ما بود.‌
  • چین قرار بود اتفاقی را عملی کند ولی شرکت چینی که قرار بود با یکی از فیلمسازان مطرح ایرانی کار کند با تغییر ساختارش پروژه را قبول نکرد. پیشنهادهای اولیه‌ای از صربستان بوده و تفاهم نامه مشترک داشتیم. یک پروژه با پاکستان درباره اقبال لاهوری داریم با ارمنستان هم دو پروژه پیشنهاد شده ولی بجز آنها استرالیا و هند هم گفت‌وگوهایی شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.