شرط تشرف زائران در مراسم اربعین

وزیر بهداشت از نهایی شدن دستورالعمل بهداشتی حماسه اربعین امسال خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ‌تزریق سه دُز واکسن کرونا به عنوان شرط تشرف زائران در مراسم اربعین امسال افزود: همه زائران قبل از تشرف باید نسبت به تزریق سه دُز واکسن اقدام کرده باشند.

عین اللهی با اشاره به لزوم ارائه خدمات کیفی سلامت به زائران اظهار داشت: برای پزشکانی که امسال به این سفر معنوی مشرف شوند، مأموریت منظور شده و نیاز به اخذ مرخصی نخواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در فصل تابستان گفت: تمرکز  ما  در این مراسم  بر مدیریت گرمازدگی است و وزارت بهداشت و ستاد مرکزی اربعین در این زمینه پیش بینی های لازم را انجام داده و  خدمات رفاهی و بهداشتی متناسب با دمای  هوا را  اتخاذ کرده اند تا از گرمازدگی زائران پیشگیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر ضرورت تشکیل یک قرارگاه بهداشت و درمان در مجموعه ستاد اربعین سفارت ایران تاکید کرد و گفت: در این ستاد ضمن دعوت از خیرین، سفرا و تجار سایر کشورهای اسلامی، جلب مشارکت مردمی شاغلان مختلف حرف پزشکی و بسیج دانشگاه‌ها، باید برای آموزش مدیران موکب‌ها و گروه‌های هدف نیز تدابیر جامعی به منظور  پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات به هنگام و جامع حوزه سلامت به زائرین ایرانی اتخاذ کنیم.

عین اللهی پیشنهاد کرد تا با افزایش مرزهای عبوری ، تردد زائران مدیریت شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور عین اللهی، وزیر بهداشت‌، محمد کاظم آل صادق ، سفیر جمهوری اسلامی در عراق،  حسن پلارک، رییس کمیته مشارکت‌های مردمی و دیگر اعضای این ستاد  برگزار شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.