گروسی حقوقدان ایرانی را بلاک کرد/ اسرائیل نباید خط قرمز آژانس باشد!

رضا نصری دلیل بلاک شدن خود در توئیتر از سوی گروسی را طرح پرسش هایی در خصوص عملکرد آژانس درباره اسرائیل و معذب شدن وی طی سفر به سرزمین های اشغالی دانست.

به گزارش تازه‌نیوز، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از مواجهه با دو سوال بنیادین از سوی رضا نصری حقوقدان بین المللی ایرانی در شبکه توئیتر او را بلاک کرد.

در همین راستا نصری طی گفتگویی به خبرآنلاین در خصوص دلیل این اتفاق گفت: اسرائیل سال‌هاست زرادخانه و سلاح‌های کشتارجمعی هسته‌ای خود را با استناد به یک دکترین واهی – به اسم دکترین «ابهام استراتژیک» – پنهان می‌کند. در زمان حضور آقای گروسی – مدیرکل آژانس – در اسرائیل، طی یک توئیت نظر او را در مورد این دکترین پرسیدم و این سوال را هم مطرح کردم که آیا سایر اعضای آژانس نیز می‌توانند با استناد به آن از تفحص و بازرسی آژانس شانه خالی کنند؟ در همین راستا، پرسشی هم در رابطه با گزارش اخیر و ادعای ایشان مبنی بر عدم ارائه «توضیحات معتبر فنی» از جانب ایران مطرح کردم و پرسیدم آیا مواخذه ایران بخاطر این ادعا در شورای حکام – در حالی که اسرائیل با مصونیت کامل سلاح‌های هسته‌ای خود را پشت این دکترین واهی پنهان می‌کند – نشان از بی‌طرفی آژانس دارد یا خیر؟

نصری اضافه کرد: در پاسخ ، ایشان حساب توییتری من را بلاک کردند، که این خود نشان می‌دهد از طرح این مسائل در زمان حضورشان در اسرائیل در برابر میزبان معذب شده‌اند!

این حقوقدان بین المللی با تاکید بر اینکه لازم است در مورد مقوله «ابهام استراتژیک» پرسش‌های بیشتری مطرح شود و در افکار عمومی جهان حساسیت ایجاد شود افزود: باید به آقای گروسی نیز گوشزد کرد که اسرائیل نباید «خط قرمز» آژانس باشد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.