واکنش آمریکا به قطعنامه شورای حکام علیه ایران

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش از بانیان این قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است، مدعی شد ایران باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و  به سوالات آژانس پاسخ های فنی معتبر ارائه دهد.

به نقل از ایرنا، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: روز گذشته ما با اکثریت قاطع اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابراز حمایت از ماموریت ضروری آژانس برای نظارت بر مواد هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه هسته‌ای همراه شدیم.ایران باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و  به سوالات آژانس پاسخ های فنی معتبر ارائه دهد.این تنها راه کنارگذاشتن مسائل پادمانی از دستور جلسه شورای حکام است.

وزیر خارجه دولت دموکرات جو بایدن ادعا کرد این قطعنامه در مرکز ضوابط آژانس و تعهدات پایه ای ایران تحت پیمان منع اشاعه هسته ای (ان پی تی) است و در مورد برجام نمی باشد.

بلینکن به رغم این اقدام تخریبی واشنگتن و متحدانش مدعی شد: آمریکا متعهد به بازگشت مشترک به پایبندی به برجام است. ما آماده ایم یک توافق را بر اساس دستاوردهای مذاکره شده با مشارکت متحدان اروپایی خود در ماههای گذشته نهایی کنیم.

۱ نظر
  1. مجید

    یادتان باشد، ۵۰۰ تحریم ایران غیر هسته‌ای است

    ‏واقعیت دقیقا برعکس است. هیچ پروژه هسته‌ای در جهان به این اندازه تحت نظارت و دوربین و بازرسی نیست. یک به یک سانتریفیوژها و گِرَم به گرَم اورانیوم ما مورد توافق قرار گرفته اما بایدن حاضر به توافق نیست.

    از این سد عاطفی بگذرید و باور کنید دموکرات‌ها شما را دوست ندارند. ‏شاید یادتان نیست همزمان با شروع پروژه هسته‌ای ایران، صدام اجازه داد کاخ‌هایش را هم بگردند اما باز عراق اشغال شد.

    اما لااقل امروز می‌بینید که در پشت پرده مذاکرات یا طرح علنی سنا، توافق به قطع رابطه با چین یا خروج از عراق/سوریه منوط شده. چون نگرانی اصلا پروژه هسته‌ای ایران نیست.

    ‏شاید تصور کنید اگر امروز پروژه هسته‌ای تعطیل شود تحریم‌ها برای همیشه خواهد رفت. اما یادتان باشد بایدن دست کم ۵۰۰ تحریم موجود را غیر هسته‌ای می‌داند و حاضر به لغو آنها نیست. اگر داوطلبانه عقب بروید فشار بیشتر خواهد شد نه کمتر!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.