افزایش حقوق بازنشستگان از جیب دولت نیست که در رقم آن دخالت کند!

یک نماینده مجلس از قول بازنشستگان گفت: افزایش حقوق از محل صندوق بازنشستگان بوده و بار مالی برای دولت ندارد که بخواهد در رقم و مبلغ و کم و کیف آن دخالت داشته باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، مهرداد ویس‌کرمی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان طبق ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار برای این قشر انجام شده است ، اظهار داشت : سئوالی که در این جا مطرح است و دولت می بایست در این زمینه روشنگری بیشتری داشته باشد این است که با توجه به اینکه شورای عالی کار در زمینه افزایش حقوق کارگران تشکیل شده و نمایندگان دولت و مدافعان حقوق کارگر و کارفرما نیز حضور داشته اند و افزایش حقوق را طبق تصمیمی که گرفته‌اند و بنا به روال هرساله این افزایش برای بازنشستگان توسط هیات امنا تامین اجتماعی تصویب و برای تایید به هیأت محترم دولت فرستاده و خود وزیر کار هم چون در این تصمیم و مصوبه نقش داشته است می‌بایست دفاع کند، اما دولت این را متفاوت با پیشنهاد شورای عالی کار و هیات امنا تامین اجتماعی تصویب کرده است.

به نقل از ایلنا، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : ادعای بازنشستگان این است که این افزایش حقوق از محل صندوق بازنشستگان بوده و بار مالی برای دولت ندارد که بخواهد در رقم و مبلغ و کم و کیف آن دخالت داشته باشد.

وی با بیان اینکه به نظر می آید که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از محل ذخیره صندوق بازنشستگان که یک صندوق عمومی و غیردولتی است تامین می شود تصریح کرد : سئوال این است که دولت واقعاً این را از جیب خودش می‌خواهد پرداخت کند یااز صندوق تامین اجتماعی؟

دولت درباره حقوق بازنشستان شفاف‌سازی کند

اگر افزایش صورت گرفته از جیب دولت پرداخت می شود که شفاف سازی و اعلام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه صندوق تامین اجتماعی شرکت های بزرگی مانند شستا برای درآمد زایی دارد بر چه اساسی نمی‌تواند این نیازهای اولیه خودش را تامین کند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اگر هم دولت واقعاً تامین کننده این مابه تفاوت افزایش حقوق است که خوب باید شفاف اطلاع رسانی کند و ابهاماتی که در این زمینه ایجاد شده به نظر من خیلی زیبنده نیست و نیاز به روشنگری دارد.چرا که بازنشستگان می پرسند چرا در مصوبه شورای عالی کار که بطور قانونی و طبق قانون مجلس هم هست در هیئت دولت بر اساس سلیقه خودشان تصرف میکنند و تغییرش می‌دهند ، در حالی که سه وزیر از جمله وزیر کار هم در شورای عالی کار حضور دارد و تایید می نماید؟

وی با بیان اینکه مسئله افزایش حقوق بازنشستگان آیا از محل صندوق تامین اجتماعی تامین شده است یا از جیب دولت که باید مشخص شود ، تصریح کرد : اگر قرار است این افزایش از صندوق تامین شود ، چرا دولت دخالت می کند و اگر از دولت باید این افزایش حقوق پرداخت گردد ، دولت توضیح دهد که از کجا این افزایش را باید پرداخت کند ؟

و ما نیز به عنوان نماینده مردم این سوال اساسی را از دولت و از وزیر محترم کار داریم که ان شاالله بازنشستگان محترم تامین اجتماعی این مسئله برایشان روشن شود .

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استدلال هایی که برخی می کنند که بازنشسته ما به اندازه‌ای که پس انداز کرده حق دریافت حقوق بازنشستگی دارد ، تصریح کرد : اگر کشور دارای ثبات اقتصادی بود و همه چیز طبق روال پیش می رفت بازنشسته ما با همین حقوقی که دریافت می‌کند الان هم می‌توانست زندگی آبرومندانه ای داشته باشد .

ویس‌کرمی افزود : همه می‌دانیم که بازنشستگان در شرایط سنی قرار دارند که به خاطر بزرگ شدن فرزندان ، نوه هاشون و همچنین بخاطر محوریت در میان فامیل هزینه های زندگی شان بیشتر شده و برخلاف تصور اولیه ، از این طرف نیازهای آن نیز افزایش پیدا کرده ، از طرفی دیگر وضعیت اقتصادی و تورم ها به صورت غیر منتظره و بسیار غیر طبیعی افزایش پیدا می‌کند.

وی یاد آور شد :در این شرایط وظیفه دولت است که به هر نحوی معیشت آبرومندانه ای برای بازنشستگان فراهم کند ، زیرا کسی که آبرومندانه در طول زندگیش کار کرده و زحمت کشیده و ثابت کرده که دنبال دست دراز کردن به سمت شخص و حتی دولت نیست و در سخترین شرایط زندگی از جیب و درآمدخودش جهت رفاه و آسایش آتیه خود و خانواده حق بیمه واریز کرده مستحق ضایع شدن حقش نیست.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بازنشستگان در حال حاضر انرژی کار دارند و حاضرند کار کنند اما طبق قانون مجلس بازگشت به کار این عزیزان ممنوع است.و گرنه درآمدشان در این شرایط تورم می توانست جبران شود .

وی با اشاره به شرایط ناپایدار اقتصاد کشور و خیلی از مسائلی که قابل پیش بینی و محاسبه نیستند، افزود : بسیاری از این بازنشستگان زحمت کشیده های انقلاب و عضو خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و برای نظام زحمت کشیدند و بالاخره نسل اول و دوم انقلاب هستند و خدای ناخواسته نباید جایگاه و منزلت این عزیزان خدشه‌دار شود.

ویس‌کرمی در پایان به مسئله صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و اظهار داشت : اگر بازنشستگان در خصوص مدیریت این صندوقها معترضند و این اعتراض را به مسئولان کشور در خصوص نحوه مدیریت صندوقهای بازنشستگان دارند و یا حقی از آنها ضایع شده ، مسئولین حاکمیت باید بپذیرند و شفاف سازی کند و حتی جبران کنند.

 

3 نظر
  1. H.N

    کو گوش شنوا👏👏👏

  2. امر

    خدا پدر و مادر شما را بیامرزد که صحبت های منطقی ارائه دادید

  3. احمق فراهانی

    زمان کسر حق بیمه پرداخت باید فکر می‌کردید که مدیون نشوید .
    حداکثر پرداخت حق بیمه از طرفی حدالاقل افزایش حقوق
    قاضی جان حکم فرما !!!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.