لحظه‌ای که پهپاد اوکراینی روی روس‌ها بمب می‌اندازد! +عکس و ویدئو

لحظه دراماتیک بمباران نیروهای روسی توسط پهپاد اوکراینی که با دوربین مادون قرمز این پهپاد فیلم برداری شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، ویدیویی مادون قرمز از لحظه ای منتشر شده که سربازان روسی برای نجات جانشان فرار می کنند در حالی که یک پهپاد اوکراینی مجهز به دروبین های گرمایی آن ها را تعقیب کرده و در عملیاتی موسوم به «شکار شب» روی سر آن ها بمب می ریزد. این ویدیو که توسط پهپاد گروهان پیاده موتوری ۴۷ اوکراین گرفته شده چهار سرباز روسی را نشان می دهد که به درون درختان فرار می کنند بعد از اینکه صدای نزدیک شدن پهپاد را می شنوند. در ادامه این پهپاد بمب هایش را روی همرزمان این سربازان روسی که فرار نکرده اند می ریزد و دستکم سه نفر از آن ها را به ادعای مقامات اوکراینی می کشد. کی‌یف روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش از مرکز شهر سورودونتسک عقب رانده شده اند، جایی که سنگین ترین نبردها بین نیروهای آن ها و روس ها در جریان است. ولودیمیر زلنسکی گفته است که نیروهایش برای هر متر از شهر سورودونتسک می جنگند در حالی که این شهر بین نیروهای روسی و اوکراینی دست به دست می شود.

در مقابل، نیروهای روسی خطوط دفاعی اوکراین را با پهپادهایی که از فنجان های کاغذی قهوه برای نگه داشتن نارنجک ها استفاده می کند بمباران می کنند. این سلاح های دست ساز زمانی یافت شدند که این پهپادها در حاشیه های شهر مارینکا که در فاصله نیم مایلی از خطوط نیروهای روسی قرار دارد ساقط شدند. نیروهای اوکراینی تصاویری از دو پهپاد ۱,۷۰۰ پوندی Mavic 3  منتشر کرده اند که در آن ها از حامل های نارنجک یکبار مصرف و قابل تعویض استفاده شده است. کمپانی DJI که این پهپادها را تولید می کند، فروش آن ها را در ماه آوریل به اوکراین و روسیه و به خاطر نگرانی از استفاده نظامی از آن ها ممنوع کرده است.

پهپاد روسی که از فنجان های کاغذی قهوه برای نگه داشتن نارنجک استفاده می کند

این پهپادهای چینی دارای برد ۱۵ کیلومتری و دوره پرواز حداکثر ۴۳ دقیقه هستند. در یکی از تصاویر منتشر شده توسط نیروهای اوکراینی دیده می شود که نارنجکی با ضامن کشیده شده داخل یک فنجان کاغذی قرار داده شده است. این فنجان قهوه با سیم نایلونی به پهپاد متصل شده و از یک سیم کابلی نیز برای جلوگیری از انفجار تصادفی قبل از برخورد به هدف به نارنجک وصل شده بود. یکی از فرماندهان اوکراینی در این باره گفته است: « مطمئن نیستیم که این پهپادها قرار بوده چطور کار کنند. برتری ما این است که این پهپادها نمی توانند در ارتفاع بالایی پرواز کنند و می توانیم آن ها را ساقط کنیم». در روزهای گذشته از یک پسر نوجوان اوکراینی که از پهپاد بازی خود برای کمک به ارتش اوکراین و شناسایی موقعیت مکانی یک کاروان بزرگ روسی در مسیر حرکت به سمت کی‌یف در روزهای آغازین حمله روسیه به این کشور استفاده کرده بود گفتیم، کسی که لقب «قهرمان واقعی اوکراین» را دریافت کرده است.

آندری پوکراسا یک نوجوان ۱۵ ساله است که در حاشیه پایتخت اوکراین زندگی می کند و ارتش اوکراین به طور مستقیم با وی تماس گرفته بود تا به آن ها کمک کند موقعیت مکانی این کاروان روسی را پیدا کنند، کاروانی که در بزرگراه E40 بین کی‌یف و ژیتومیر در حال حرکت بود. ارتش اوکراین از این جهت از این نوجوان ساده درخواست کمک کرد زیرا می دانست وی یک سال پیش پهپاد غیرنظامی کوچکی خریده و در این مدت توانسته به یک خلبان خبره برای این پهپاد تبدیل شود. استفاده از پهپادها در سال های اخیر به یک ابزار قابل توجه در نابود کردن اهداف دشمن تبدیل شده و اوکراین نیز به طور ویژه از این پهپادها برای نابودی کاروان های روسی و تانک ها و خودروهای زرهی این کشور به شکلی موثر استفاده کرده است.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.