باجگیری از مدیر باشگاه فوتبال؛ دو نفر از فوتبالیست‌های معروف خواستند صفحه‌ای را هک کنم!

دانشجوی نخبه دانشگاه پس از اخراج، با دریافت دستمزدهای میلیاردی، صفحات اینستاگرام باشگاه‌های ورزشی و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی را هک می‌‌کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، چندی قبل به دنبال افزایش شکایت‌های کلاهبرداری با شیوه و شگردی خاص از فروشندگان اینترنتی، مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس وارد عمل شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که فردی با آگهی‌دهندگان سایت‌های اینترنتی تماس گرفته و بعد از توافق برای خرید کالا، پول را پرداخت کرده اما بعد از تحویل کالا حساب فروشنده را هک کرده و پولی را که به حساب‌شان واریز کرده بود به حساب خود برمی‌گرداند.

به نقل از ایران، به دنبال این شکایت‌ها، تحقیقات آغاز شد و مأموران کلانتری با پیگیری انتشار آگهی فروش یک دستگاه اسکوتر در یکی از سایت‌های اینترنتی، موفق شدند متهم را به محل قرار کشانده و او را دستگیر کنند. متهم ۴۲ ساله که مدعی است نخبه دانشگاه بوده و تحصیلات بالایی دارد و نابغه است، در تحقیقات اولیه به ۸ مورد سرقت به این شیوه و شگرد اعتراف کرد. با اعتراف مرد جوان، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

گفت‌وگو با هکر حرفه‌ای
شایان در مقطع فوق‌لیسانس یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران درس می‌‌خوانده که به دلایلی از دانشگاه اخراج شده، اما وی که متأهل است و به قول خودش زندگی هم خرج دارد، به فکر کلاهبرداری و هک سایت‌ها افتاد.

شگردت برای کلاهبرداری به چه صورت بود؟
در سایت‌های فروش کالا، جست‌وجو می‌‌کردم و با انتخاب وسایلی که مورد نیازم بود، با فروشندگان تماس می‌‌گرفتم. وقتی بر سر قیمت به توافق می‌‌رسیدیم در نهایت با آنها قرار می‌‌گذاشتم. اما به آنها می‌‌گفتم که برای دریافت کالا نمی‌توانم بیایم و آنها برایم کالا را ارسال می‌‌کردند. من پول را برایشان واریز می‌‌کردم و حتی از رسید عکس می‌‌گرفتم و برای آنها می‌‌فرستادم. اما ۲۰ دقیقه بعد از انتقال وجه حساب‌شان را هک می‌‌کردم و پول‌های واریزی را به حساب خودم برمی‌گرداندم.

چطور این کار را می‌‌کردی؟
محاسبات ریاضی است. من از ابتدا مغز ریاضی داشتم و با برنامه‌نویسی که انجام دادم، حساب‌ها را هک می‌‌کردم.

تو که این‌قدر نخبه‌ای چرا خلاف می‌‌کنی؟
هکر سیاه و سفید شنیده‌اید؟ من هکر سیاه هستم. کسی هم نبود که مرا به راه درست هدایت کند و بگوید این راه را برو و آن راه را نرو. البته بگویم این کار برایم لذت‌بخش است و با این کار زندگی می‌‌کنم. من تنها کالاهایی را که نیاز داشتم به این شیوه سرقت می‌‌کردم و اگر مالباختگان با من تماس می‌‌گرفتند و می‌‌گفتند که به پول‌مان نیاز داریم، دلم می‌‌سوخت و پول‌شان را به آنها برمی‌گرداندم.

چه وسایلی را با این شیوه می‌‌خریدی؟
لوازم خانگی، لوازم ورزشی، هر وسیله‌ای که بهش نیاز داشتم. مثلاً اصلاً سراغ گوشی تلفن همراه نرفتم، چون دردسر دارد و رد‌زنی می‌‌شود.
چقدر کلاهبرداری کردی؟
حسابش دستم نیست ولی پایین‌ترین مبلغی که به این شیوه سرقت کردم، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

شغلت قبلاً چه بود؟
اول یک مغازه کامپیوتر داشتم، بعد رفتم در یک شرکت مشغول به کار شدم. بعد از آن هم در یک هتل در شمال تهران در قسمت‌های اداری مشغول بودم. البته کار اصلی من هک پیج‌های اینستاگرامی و سایت‌هایی است که بالای ۲ میلیون فالوئر داشته است. انگیزه افرادی که برای هک به من مراجعه می‌‌کردند، بیشتر به خاطر انتقام‌گیری و به زانو درآوردن شخص مقابل بود.

برای هک چه مبلغی می‌‌گرفتی؟
مبالغ خیلی بالایی پیشنهاد می‌دادند ولی ریسک داشت. معمولاً ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه هک است.

خاص‌ترین کاری که انجام دادی، در زمینه هک چه بود؟
دو نفر از فوتبالیست‌های سابق معروف از من خواستند که صفحه‌ای را برایشان هک کنم. یکی از همین بازیکنان از من خواست صفحه یکی از مدیران باشگاه فوتبال را هک کنم. از طریق همین هک پیج و در قبال برگرداندن پیج، موفق شد که پذیرش بازی در یکی از باشگاه‌های عربی را به دست آورد. بازیگر دیگری نیز با پدرش مشکل داشت. پدرش مالک یک شرکت بود و از من خواست که پیج پدرش را هک کنم تا در قبال برگرداندن صفحه به خواسته‌ای که از پدرش داشت برسد.

برای این کار چقدر پول گرفتی؟
حدود ۷ سال قبل برای هک پیج مدیر باشگاه، ۲۰ میلیون تومان گرفتم.

چطور با آنها آشنا شدی؟
آن زمان در هتل کار می‌‌کردم و آنها جزو مهمان‌های هتل بودند.

سایت‌های دیگر را هم می‌‌توانی هک کنی؟
۱۰۰ در‌صد می‌‌توانم، اما در حقیقت می‌‌ترسم و جرأتش را ندارم.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.