ملکه انگلستان در جایگاه دوم طولانی‌ترین دوران سلطنت +تصاویر

آخرین پادشاهی که جشن پلاتینیوم (Platinum Jubilee) را گرفت، ملکه الیزابت دوم بریتانیا و سایر قلمروهای مشترک المنافع در ژوئن ۲۰۲۲ بود. جشن ها از سالگرد واقعی در فوریه به تعویق افتاد و مراسم در یک تعطیلات بانکی چهار روزه در ۲ ژوئن برگزار شد.

به گزارش تازه‌نیوز، قبل از سال ۲۰۲۲، آخرین پادشاهی که جشن پلاتینیوم گرفت، بومیبول آدولیادج از تایلند در سال ۲۰۱۶ بود. او اندکی پس از برگزاری جشن های رسمی در تایلند درگذشت. ملکه الیزابت ۹۶ ساله از پادشاه تایلند بهومیبول آدولیادج پیشی می گیرد، اما پس از لویی چهاردهم فرانسه قرار دارد که از سال ۱۶۴۳ تا ۱۷۱۵ سلطنت کرد.

بومیبول آدولیادج از تایلند پادشاه تایلند
بومیبول آدولیادج از تایلند پادشاه تایلند

لویی چهاردهم پادشاه فرانسه با ۷۲ سال و ۱۱۰ روز سلطنت از سال ۱۶۴۳ تا ۱۷۱۵ طولانی‌ترین سلطنت را در اختیار دارد. ملکه الیزابت که در سال ۱۹۵۳ تاجگذاری کرد، در سپتامبر ۲۰۱۵ با پشت سر گذاشتن مادر مادربزرگ خود ملکه ویکتوریا، طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا شد. حالا او از پادشاه تایلند بهومیبول آدولیادج که بین سال های ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۶ به مدت ۷۰ سال و ۱۲۶ روز سلطنت کرد، بیشتر بر تخت پادشاهی نشسته.

نقاشی از لویی چهاردهم پادشاه فرانسه
نقاشی از لویی چهاردهم پادشاه فرانسه

ملکه در ۹۶ سالگی در اوایل این ماه، جشن پلاتینیوم خود را با چهار روز رژه، مهمانی‌های خیابانی و رویدادهای دیگر در سراسر بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع برگزار کرد. پس از آن، او در نامه‌ای از ملت تشکر کرد و گفت که عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفته است و این حس دوباره با هم بودن برای سال‌های آینده احساس خواهد شد.

جشن پلاتینیوم برای ملکه بریتانیا

مشکلات حرکتی، او را از شرکت در بسیاری از رویدادها منع کرد، اما او در بالکن کاخ باکینگهام در پایان جشن ظاهر شد. او در نامه خود گفت: «وقتی صحبت از چگونگی جشن گرفتن ۷۰ سال به عنوان ملکه شما بودن می شود، هیچ کتاب راهنمایی وجود ندارد. این واقعا اولین بار است. اما من متواضعانه و عمیقاً متأثر شده ام که افراد زیادی برای گرفتن جشن پلاتینیوم من به خیابان ها آمده اند.»

جوبیلی ها نقطه عطف مهمی در سلطنت یک پادشاه هستند و زندگی و خدمات آنها را جشن می گیرند. نامگذاری این جشن ها از سنت های سالگرد ازدواج پیروی می کند: ۲۵ سال جشن نقره ای، ۵۰ سال طلایی، ۶۰ سال جشن الماس و ۷۰ سال جشن پلاتین نامیده می شود.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.