آمار خبرگزاری دولت درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشستگانی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، با یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

به گزارش تازه نیوز، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی پس از تصویب در هیات وزیران در ۱۵ خردادماه امسال اعلام شد تا حداقل دریافتی بازنشستگان کمتر از حداقل حقوق مصوب کارگران نباشد.

به نقل از ایرنا، مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ را به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان مصوب کرد که طبق قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای‌عالی کار، نباید حداقل دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر از این مبلغ باشد.

اکنون میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی، معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه است.

 

این افزایش حقوق در حالی با آخرین آمار تورم در کشور که ۳۸٫۷ درصد است اعلام شد که ۲۰ واحد درصد بالاتر از تورم است از این طریق قدرت خرید جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یافت.

بر اساس آمارهای تحلیلی، قدرت خرید ۷۰ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کرده است.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

حدود ۷۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، حداقل بگیر هستند که رشد بیش از ۵۷ درصدی را تجربه کردند بر این ‌اساس بازنشسته‌ای که حقوق سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کرد، اکنون بعد از این مصوبه حقوق بین پنج و نیم میلیون تا شش میلیون تومان بر اساس تعداد عائله‌مندی آنها افزایش خواهد یافت.

همچنین بازنشستگانی که حقوقی بین ۶ تا هفت میلیون تومان داشتند، امسال شاهد افزایش یک میلیون و ۵۲۶ هزارتومانی بر روی حقوق‌های خود خواهند بود. بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق آنها بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بود افزایش حقوق یک میلیون و ۴۴۴ هزارتومانی خواهند بود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشستگانی که ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، با یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت.

بر این اساس برای سایر سطوح بازنشستگان تا حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد به‌علاوه ۶۰۰ هزار تومان افزایش را خواهند داشت که در مجموع بیش از ۲۰ درصد حقوق افزایش خواهد یافت.

بر اساس آمارها این افزایش در چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است و افزایش حقوق سایر سطوح به‌صورت پلکانی و به نفع دریافتی‌های کمتر تنظیم شده است.

طبق آمار و اطلاعات، سازمان تأمین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری‌بگیر دارد که بالغ بر ۷۰ درصد از آنها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند و حقوق آنها در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت.

سخنگوی دولت از دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای بررسی و ارائه پیشنهادهای حمایتی درباره وضعیت دریافتی بازنشستگان با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

علی بهادری جهرمی شنبه شب در توئیتی نوشت: «در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری از رییس جمهور، آیت‌الله رئیسی به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه نمایند.»

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

8 نظر
  1. محمد

    خیلی افزایش حقوق قشنگی بود کسی که ۶ تا ۷ میلیون می‌گرفت ۱و۶۰۰ افزایش و اونی که بین ۱۰ و۱۲ حقوق می‌گرفت ۱و۶۰۰ولی اونهای که ۹ تا ۱۰ تومن میگرفتن ۱و ۴۰۰ حالا چه جور عدالت انجام دادن نمیدونم بپرسید کدام بیسواد احمقی اینکار رو کرده

  2. بازنشسته 6-7

    به نظر متخصص ایا اضافه حقوق 6-7 که میشود1میلیون526با اضافه حقوق 9-10میلیون که میشود1میلیون و444 وحقوقوق بالاتر از 10 میلیون با اضافه شدن مبلغ 1میلون و 599 هزار تومان بین این سه مدل اضافه شدن چه فرقی میبینید باز هم حقوق بالاتر اضافه بیشتر گرفته است ایا عدالتی انجام شده است.

  3. محمد

    با کدام چرتکه حساب کتاب میکنید من که حق بیمه بیشتری دادم با به همان نسبت بیشتر بگیرم این اسمش حق ناس و انشاء الله بانیان که دارن حق ناحق میکند به درک واصل بشن و این همه سال زحمت کشیدم حالا بعد چند سال با کسی که کف میگیره یکسان میشم خدا لعنت پدر مادر بانیان آن را انشاء به روز گار چکنم چکنم دچار گردند اینم از دولت عدالت محور مالیات اول از کار گر بگیر بیمه بگیر حالا موقعه پرداخت حواله میشه به صندوق و دزدی دوستان محترم …….این نمایندگان بازنشستگی باید بمیرید شما اجازه دادید حق آدمهای زحمت کش پایمال گردد .

  4. سید عباس

    دروغ که خناق نیست خفه کنه آدم دروغگو را ، دریافتی من با ۳۵ سال سابقه و داشتن ۱۰ سال سابقه سخت و زیان آور ۹ میلیون تومن بود که فقط یک میلیون تومن اضافه شده نه یک میلیون و ششصد ، زمان بازنشستگی حقوق من ۴ برابر حداقل بگیر بود الان با زور هم به دو برابر نمیرسه

  5. حمید

    یعنی کسی نیست از حق ما بازنشستگان تامین اجتماعی دفاع کنه ،کم کم داره همه چیز عادی میشه هیچکس دیگه پیگیر افزایش حقوق ما نیست ما باید به کی شکایت کنیم دولتی که خودش باید حق وحقوق ملت را رعایت کنه داره از ما دزدی میکنه به هیچ کس هم جوابگو نیست اصلا کسی را آدم فرض نمیکنه .کانون های بازنشستگی ،آقای صادقی،شورا های بازنشستگان آقای محجوب آقای محمدرضا پورابرهیمی و………………….. کم کم دارن کمرنگ میشن انگار بین خودشان ودولت معامله برقرار شده دیگه کسی صداش بلند نمیشه پس چه شد حق ما ،ما به کی بگیم تورم 100درصد یابیشتر شده واینا فقط وفقط 10 درصد اضافه کردن ،به کی فریاد کنیم این چه دولتی شده که هر روز زندگی ما را به فنا میبره چرا دیگه کسی پیگیری نمیکنه چرا قانون نیم بند خودتونه اجرا نمیکنید ما دادمونه به کی فریاد کنیم .چرا همه بیخیال شدن .بابا یعنی یه آدم با غیرت در این مجموع نیست که از حق ما دفاع کنه چقد خار وذلیل شدیم این چه حکومتی شده که به جنگ فقیرترین طبقه جامعه رفته .چرا همه شما خفه خون گرفتید .کی وکجا شما باید به فریاد ما برسید «الملک یبقی مع الکفر و لایبغی مع الظلم. حکومت با کفر ممکن است بر جا بماند ولی با ظلم نه»

  6. علی

    پس چرارییس جمهور برای اجرای عدالت به مقدار حق بیمه پرداختی توسط شاغلین که ۷ برابر حداقل تعیین شده ورود نمیکنه. شاغلین که دلشون درد نمیکنه که سقف حق بیمه رو پرداخت کنن حتما دلیلی داره که اونم دریافت حقوق بیشتر طبق قانون در زمان باز نشستگیه. واقعا مشاوره قانونی و اقتصادی اینجا میتونست کمک حال رئیس جمهور باشه. از لحاظ شرعی هم فکر کنم نیاز به مشاوره بود در این مورد.

  7. بازنشسته

    خدا براتون نسازه اون فردی که ۴۸۰۰بامزایا۵۶۰۰میگرفت که بهش خیلی ظلم شدخدانابودتان بکنه بااین تصمیمتان

  8. مهراب

    کو کجا من نه میلیون میگرفتم ۹۵۰ تو اضافه شده چرا این قدر حرف مفت میزنید بس بابا بگید قانون جنگل حاکم هرچی سلطان بگه همون پس قانون کجا قرار میگیر من سی پنچ سال یک سوم حقوقم دادم امروز چهارتا بیسواد با بازی با اعداد بازنشسته خر فرض کنن هی درصد ساز کنن بابا نفهما تامین اجتماعی یک صندوق خصوصی دولت بودجه ای بهش نمیده بلکه به چشم قلک بهش نگاه میکن هروقت تو گل میمون ازش برداشت میکنه وای به حال ما خدا ریشه همتون بکن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.