تهدید هسته‌ای جهان توسط ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین، آغازگر تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین، مدعی شد که در صورت لزوم برای حفاظت از حاکمیت خود از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد؛ تهدیدی که جهان و دنیای غرب را نشانه رفته است.

به گزارش تازه نیوز، رئیس جمهور روسیه ضمن دفاع از عملیات نظامی کشورش در اوکراین تاکید کرد که روسیه هیچ کسی را با سلاح هسته‌ای تهدید نمی‌کند، اما در صورت لزوم از آن برای حفاظت از حاکمیت خود بهره خواهد برد.

به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیست و پنجمین مجمع اقتصادی پترزبورگ گفت: روسیه کسی را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند، ما آن‌ها را داریم، همه باید این را بدانند و در صورت لزوم از آن برای حفاظت از حاکمیت کشورمان استفاده خواهیم کرد.

پوتین نسبت به تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داد و خاطرنشان کرد که هر کسی این کار را انجام دهد از خطوط قرمز عبور کرده است.

وی تاکید کرد: روسیه مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا نیست، اما آماده نیست کودتای دولتی سال ۲۰۱۴ در این کشور را فراموش کند. اتحادیه اروپا برخلاف ناتو یک سازمان نظامی یا یک بلوک نظامی-سیاسی نیست. ما مخالفتی نداریم. با این حال، در این مورد، اوکراین در معرض خطر تبدیل شدن به یک “نیمه مستعمره” غرب است، بعید است که این [عضویت در اتحادیه اروپا]منجر به احیای صنعت هواپیماسازی از دست رفته، کشتی سازی، صنعت الکترونیک و سایر صنایع مهم شود. بعید است، زیرا “بزرگ”های اروپایی برای خود رقیبی ایجاد نخواهند کرد. ”

پوتین از این تصور که نخبگان سیاسی اوکراین یک “انتخاب تمدنی” به نفع غرب انجام داده‌اند، انتقاد کرد و گفت: در مورد کدام انتخاب تمدنی صحبت می‌کنید؟ آن‌ها پول را از مردم اوکراین دزدیدند، آن را در بانک‌ها پنهان کردند. هر کاری که انجام می‌دهند، از آن دور می‌شوند.

پوتین همچنین به شدت از عملیات نظامی کشورش در اوکراین دفاع کرد و گفت: در شرایط کنونی، در پس زمینه افزایش خطرات و تهدیدها، تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه، تصمیمی ضروری بود. گرفتن این تصمیم بسیار دشوار بود، اما اجباری و ضروری بود. این تصمیم یک کشور مستقل بود که طبق منشور ملل متحد حق بی قید و شرطی برای دفاع از امنیت خود دارد. عملیات خود ما در دونباس ربطی به وضعیت اروپا ندارد.

وی گفت: غرب از نظر نظامی اوکراین را کنترل و سلاح به آنجا پمپاژ می‌کرد و هنوز هم چنین می‌کند. غرب همواره در بالا بردن سطح خصومت علیه روسیه سخاوتمند بوده و فضای مسموم «روس هراسی» را ایجاد کرده است.

پوتین همچنین موفقیت روسیه در اوکراین را پس از بیش از ۱۶ هفته جنگ پیش بینی کرد و گفت: همه اهداف عملیات ویژه نظامی قطعا محقق خواهد شد. این امر با شجاعت و قهرمانی رزمندگان ما حتمی است.

پوتین گفت که روسیه «هر گزینه‌ای» را که جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین در رابطه با آینده‌شان مطرح کنند، می‌پذیرد.

وی افزود که نیرو‌های روسی”مزیت بزرگی” در توپخانه دارند و گفت: ما در مورد انجام یک عملیات نظامی ویژه صحبت می‌کنیم و حتی در این عملیات ویژه نظامی نباید آن شهر‌ها و مناطق پرجمعیتی را که آزاد می‌کنیم به چیزی شبیه استالینگراد تبدیل کنیم.»

پوتین ترجیح داد در مورد خطوط قرمزی که فراتر از آن ممکن است حملات علیه مراکز تصمیم گیری در اوکراین دنبال شود، سکوت کند و گفت: در مورد خط قرمزها، من ترجیح می‌دهم آن را برای خودم نگه دارم، زیرا از طرف ما این به معنای اقدامات نسبتاً خشن علیه مراکز تصمیم گیری است که من در مورد آن‌ها صحبت کردم و شما اشاره کردید.

در باره روابط گذشته و آینده با کیف

پوتین گفت: روسیه هرگز نمی‌پذیرد که کودتای خونین دولتی در اوکراین در سال ۲۰۱۴ را فراموش کند، زیرا ریشه مشکلات امروزی است. پوتین در عین حال معتقد است که روابط مسکو و کی یف در نهایت به حالت عادی بازخواهد گشت. ما فرض می‌کنیم که اوضاع دیر یا زود عادی خواهد شد و می‌خواهیم همه همسایگان شکوفا شوند؛ و سپس روابط ناگزیر ترمیم خواهند شد.

به رسمیت شناختن و آینده دونباس

رهبر روسیه گفت: روسیه حق دارد جمهوری‌های دونباس را طبق منشور سازمان ملل متحد به رسمیت بشناسد، همچون کوزوو، و به دفاع از منافع ساکنان دونباس ادامه خواهد داد.

پوتین گفت: زمانی که کوزوو اعلام استقلال کرد، دادگاه بین‌المللی کیفری تحت فشار کشور‌های غربی حکم داد که بر اساس منشور سازمان ملل، زمانی که کشوری استقلال را اعلام کرد، نیازی به کسب مجوز از دولت مرکزی نبود. این بدان معناست که جمهوری‌های دونباس مجبور نبودند از کی‌یف اجازه بگیرند.» آینده منطقه تنها به ساکنان آن بستگی دارد: “ما با هر انتخاب آن‌ها با احترام برخورد خواهیم کرد. ”

در مورد تهدید هسته‌ای و تضمین‌های امنیتی

هنگامی که در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ از وی خواسته شد تا در مورد ادعا‌های غرب در مورد تهدید جنگ هسته‌ای و جنگ جهانی سوم اظهار نظر کند، رهبر روسیه گفت که مسکو “چنین لفاظی‌هایی را می‌شنود. این‌ها از کجا می‌آید؟ از اظهارات خودشان. هرازگاهی سیاستمداران غیرمسئول چنین چیزی را به زبان می‌آورند، حتی سیاستمداران عالی رتبه – مثلاً در سطح وزارتخانه‌های خارجه، رهبران در مورد آن غر می‌زنند و هیاهو می‌کنند. قرار است ساکت بمانیم؟ ما هم پاسخ می‌دهیم، به محض اینکه جواب می‌دهیم، حرف‌های ما را در بوق و رکنا می‌کنند و می‌گویند: ببین روسیه ما را تهدید می‌کند، ما کسی را تهدید نمی‌کنیم، اما همه باید بدانند که ما برای دفاع از حاکمیت خود چه داریم و چه استفاده‌ای خواهیم کرد این‌ها چیز‌های بدیهی است. مسکو آماده است تا با همه کشور‌ها رابطه برقرار کند، علیرغم آنچه امروز در حال رخ دادن است، اما به تنهایی از امنیت خود مراقبت خواهد کرد: “تن‌ها ارتش و ناوگان می‌توانند تضمین کننده امنیت ما باشند. ”

خوش بینی در سیاست جهانی

پوتین امیدوار است که اوضاع در امور جهانی در نهایت آرام شود او گفت: خوشحال نیستیم که برخی کشور‌ها ممکن است با پیامد‌های منفی روبرو شوند. ما آن را نمی‌خواهیم. امیدواریم عقل سلیم در نهایت دست بالا را به دست آورد و وضعیت جهانی را به دست آورد. بالاخره اوضاع آرام می‌شود و همه به منافع یکدیگر احترام می‌گذارند و ما می‌توانیم به طور عادی عمل کنیم.

وی همچنین گفت: من یک سال و نیم پیش در داووس گفتم که “جهان تک قطبی” به پایان رسیده است، اما تلاش‌های شدیدی برای بازگرداندن آن در دست اجراست.

او به بحث و جدل فزاینده در ایالات متحده اشاره کرد و گفت: «اگر سیاست‌های [ایالات متحده]ثابت بماند، به رشد خود ادامه خواهد داد» و افزود که برای مردم آمریکا احترام زیادی قائل است.

وی گفت: در پایان، روابط کشورها، در ایالات متحده و در صحنه بین المللی به آنچه باید تبدیل می‌شود. من بیشتر خوشبین هستم تا بدبین. ”

آمریکا خود را “پیامبر بی‌مسئولیت خدا” بر روی زمین می‌بیند

ولادیمیر پوتین معتقد است که ایالات متحده خود را «پیام‌آور خدا بر روی زمین» می‌بیند که منافعی دارد، اما مسئولیتی ندارد.

پوتین در سخنرانی خود در اجلاس عمومی سنت سن پترزبورگ گفت: ایالات متحده پس از ادعای پیروزی در جنگ سرد، اعلام کرد که پیام آور خدا بر روی زمین است که هیچ تعهدی ندارد، بلکه فقط منافع دارد – و این منافع مقدس است. ایالات متحده ظاهراً بی اطلاع است که در دهه‌های گذشته مراکز قدرتمند جدیدی در سراسر جهان ظهور کرده‌اند و صدای آن‌ها بلندتر شنیده می‌شود. البته آن‌ها حق دارند از منافعشان محافظت کند و حاکمیت ملی را تضمین کنند.

به عقیده وی، «ما شاهد فرآیند‌های عینی و تغییرات تکتونیکی واقعاً انقلابی» در جهان هستیم.

وی همچنین با انتقاد از کشور‌های اروپایی گفت:اتحادیه اروپا کاملاً حاکمیت خود را از دست داده است و تابع دستورات خارجی است. روند دموکراتیک در اروپا مانند یک سیرک است.

اقتصاد و تحریم

پوتین گفت: همیشه، هنگام تصمیم گیری، باید اصلی‌ترین چیز را مشخص کنید. مهمترین چیز برای ما چیست؟ استقلال، حاکمیت و تضمین توسعه برای آینده، اکنون و نسل‌های آینده. اگر حق حاکمیتی نداشته باشیم، در آینده نزدیک مجبوریم همه چیز بخریم و فقط نفت، گاز، کنف و زین تولید کنیم. روسیه یاد خواهد گرفت که کالا‌هایی تولید کند که اکنون در نتیجه تحریم‌های غرب از بازار ناپدید شده‌اند. آن‌ها همچنان به فروش برخی اقلام به ما، حتی تلفن و گوشی‌های هوشمند ادامه خواهند داد. بسیاری از شرکت‌های غربی، حداقل از کشور‌های اروپایی، به بازار روسیه بازخواهند گشت و «از کار کردن در اینجا خوشحال خواهند شد». “من در این شکی ندارم. زندگی آن‌ها را وادار می‌کند که این کار را انجام دهند و ما آن‌ها را از انجام این کار منع نمی‌کنیم، ما به روی تمام جهان باز هستیم. ”

وی افزود: کاملاً واضح است که حمله برق آسا علیه اقتصاد ما شکست خورده است. همانطور که مارک تواین یک بار گفت: “گزارش مرگ من اغراق آمیز بود. ” رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران اروپایی با دست خود ضربه سختی به اقتصاد وارد کرده‌اند. تحریم‌های غرب تأثیر منفی جدی بر وضعیت جهانی، به ویژه بر بازار مواد غذایی دارد. سیاستمداران اروپایی ضربه سنگینی به اقتصاد خود وارد کردند. آن‌ها خودشان این کار را با دستان خود انجام دادند.

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غرب که «بی‌سابقه» توصیف می‌شود، ایستادگی کرد، گفت که جنگ اقتصادی علیه روسیه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. هدف تحریم‌ها سقوط اقتصاد روسیه بود و آن‌ها موفق نشدند، زیرا بخش اقتصاد روسیه به خوبی کار می‌کرد و مردم روسیه با هم متحد شدند. آن‌ها معتقد بودند که دلار ۲۰۰ روبل می‌شود و امروز این کمپین تبلیغاتی افشا شد.

وی تاکید کرد که توسعه اقتصادی روسیه بر آزادی‌های کارآفرینی متکی خواهد بود و بر اساس اصول عدالت اجتماعی بنا خواهد شد.

وی افزود که کشورش با وجود تحریم‌ها به نتایج مثبتی دست خواهد یافت. پوتین گفت: ما مردم قدرتمندی هستیم و با هر مشکلی مقابله می‌کنیم و این را تاریخ هزار ساله کشورمان نشان می‌دهد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به احتمال کاهش نرخ سود بانک مرکزی روسیه به ۷ درصد ادامه داد: پس از ۳ ماه تحریم غرب از موج تورم خلاص شدیم. تحریم‌ها فرصت‌ها و انگیزه‌های بزرگی را برای حرکت رو به جلو از نظر استقلال فن‌آوری باز می‌کنند.

پوتین با اشاره به اینکه غرب برای غلبه بر بحران‌های اقتصادی شروع به چاپ پول کرده گفت که افزایش شدید قیمت گاز قبل از عملیات نظامی در اوکراین رخ داد و متعهد شد که مواد غذایی به آفریقا و خاورمیانه ارسال کند.

پوتین با اشاره به اینکه کسری کود منجر به افزایش قیمت مواد غذایی می‌شود و روسیه را نمی‌توان مقصر دانست، تاکید کرد که مسکو از همه مذاکرات درباره بحران جهانی غذا استقبال می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.