همه‌چیز درباره پیشنهاد جنجالی نماینده مجلس برای ازدواج دختران؛ از خشم فضای مجازی تا تشنج در صحن مجلس!

در پی انتشار پیشنهاد بانکی‌پور نماینده مجلس درباره کاهش سن ازدواج به دلیل بلوغ زودرس و ازدواج دختران ایرانی با شیعیان سایر کشورها، موج انتقاد فعالان رسانه‌ای علیه این نماینده پرحاشیه بهارستان آغاز و دامنه اعتراض‌ها به جلسه امروز مجلس کشیده شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در پی انتشار گفت‌وگوی اخیر امیرحسین بانکی‌پور با ایسنا، و ارائه راهکارهایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.

شب گذشته اخباری منتشر شد که در آن امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان طی مصاحبه‌ای عنوان کرده که دختران مجرد با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند؛ از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به‌هم‌ریخته در کشور نیز بر طرف می‌شود.

در جلسه علنی امروز یک‌شنبه، در حالی که نمایندگان مجلس مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به یکباره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس حاضر شده و انتقاداتی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند؛ انتقاداتی که به گفته یکی از نمایندگان زن مجلس با دفاع بانکی‌پور از صحبت‌هایش روبرو شد.

به دنبال حضور نمایندگان زن در مقابل صندلی بانکی‌پور، تعدادی از نمایندگان مرد مجلس هم به این جمعیت پیوسته و در ابتدا درباره علت انتقاد نمایندگان پرس‌وجو کردند. تعدادی از این نمایندگان آقا وقتی فهمیدند بانکی‌پور چنین صحبتی را مطرح کرده با صدای بلند اعتراض کردند تا جایی که محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی با عصبانیت خطاب به بانکی‌پور گفت که آیا تو واقعا چنین حرفی را زده‌ای؟ در این هنگام تعدادی از نمایندگان محمودوند را آرام کرده و او را به قسمت دیگری از مجلس بردند. این پایان انتقادات به بانکی‌پور نبود؛ عده‌ای دیگر از نمایندگان باز مقابل صندلی بانکی‌پور جمع شدند و این بار کمال علیپور نماینده قائمشهر با صدای بلند به بانکی‌پور گفت آیا این صحبت‌های تو به معنای راه حل است؟ در نهایت هم ابراز تاسف کرد.

با ورود تعدادی از اعضای هیات رئیسه جو مجلس آرام شد، ولی نمایندگان در گروه‌های یک یا دو نفره به کنار صندلی بانکی‌پور آمده و از او علت بیان چنین صحبت‌هایی را پرس‌وجو می‌کنند.

فرار بانکی‌پور از پاسخ‌گویی!

همزمان فارس گزارش داد امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مردم اصفهان در تماس تلفنی خبرنگار این خبرگزاری به جای پاسخ درباره اظهارت حاشیه‌سازش درباره دختران ایرانی، تلفن را قطع کرد. وی به جای پاسخ قانع‌کننده درباره صحبت‌هایش در مورد ازدواج دختران ایرانی، فقط به بیان این جمله که در این‌باره نشست خبری برگزار می‌کنم، اکتفا کرد و تماس را قطع کرد.

نظری: بانکی‌پور از ساحت مقدس مادران و خواهران ایرانی عذرخواهی کند

نماینده خلخال در مجلس با اشاره به صحبت‌های بانکی‌پور نماینده اصفهان درباره پیشنهادش برای «ازدواج بین‌المللی» گفت از این نماینده مجلس می‌خواهم از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند. سیدغنی نظری در تذکرش ادامه داد: این‌که برخی از دوستان درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به بهانه توسعه روابط فرهنگی صحبت کردند، کاملا غلط است. انتظار داریم رئیس مجلس فرصت دهد تا این نماینده از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

در همین ارتباط: حمله نماینده چابهار به بانکی‌پور: کسی که یک جو غیرت داشته باشد، چنین پیشنهادی نمی‌دهد! +ویدئو

عذرخواهی به سبک بانکی‌پور: صحبت‌های من تقطیع شده بود!

امیرحسین بانکی‌پور هم در پاسخ به تذکر سیدغنی نظری نماینده مردم خلخال درباره پیشنهاد ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی گفت: برادر بزرگوارم در خلال صحبت‌هایی، تذکری به من دادند؛ همه ما مجلسی‌ها می‌دانیم که رسانه‌های معاند با تقطیع سخنان، به خصوص سخنان نمایندگان به تخریب مجلس می‌پردازند. از نمایندگان که خود قربانیان تقطیع‌ها هستند انتظار دارم که هر وقت در پیامک یا فضای مجازی اظهار نظر می‌کنند ابتدا صحبت را کامل بشوند و بعد بر روی آن قضاوت کنند.

نماینده مردم اصفهان بیان داشت: صحبت من در یک محیط علمی و آکادمیک بود و در آن‌جا تحلیل آماری داشتم و تاکید داشتم این بحث رسانه‌ای نیست و مربوط به حوزه‌های نظری و صاحب‌نظران است.

پاسخ کامل بانکی‌پور در مقابل اعتراضاتی که علیه او شکل گرفت را این‌جا بخوانید: از طرف رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم

نماینده مردم اصفهان در پایان گفت: من به نوبه خودم از بانوانی که ممکن است این تقطیع ذهن آن‌ها را آزرده کرده باشد، از طرف آن رسانه‌های غلط عذرخواهی می‌کنم ولی من معتقدم صورت‌مسئله‌ها را نباید پاک کنیم.

* بانکی‌پور در حالی اعتراضات زنان و نارضایتی عمومی را پای تقطیع سخنرانی‌اش توسط رسانه‌های معاند می‌نویسد و از طرف رسانه‌ها (!) عذرخواهی می‌کند، که سخنانش مربوط به مصاحبه انتشاریافته در خبرگزاری ایسنا است! مصاحبه‌ای که در انتها درباره زندگی خصوصی او و تعداد فرزندانش سوال می‌شود، احتمالا نمی‌تواند مربوط به یک محیط علمی و آکادمیک یا حوزه صاحب‌نظران باشد! مشروح این پرسش و پاسخ را اینجا بخوانید.

در ادامه هم فاطمه قاسم‌پور در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به توان مجلس انقلابی قانون تعالی جمعیت تصویب شد لذا امروز نظارت بر اجرای این قانون بر تک تک نمایندگان و البته هیأت رئیسه مجلس واجب است. علاوه بر این به نمایندگی از بانوان فراکسیون زنان و خانواده باید بگویم ما همه معتقدیم باید مسیر ازدواج جوانان تسهیل شود اما نه با هر راهکاری و نه با هر بیانی، لذا اظهارنظرهای هیجانی و غیرکارشناسی که افکارعمومی را جریحه‌دار می‌کند نه تنها نظر کلیت مجلس نیست بلکه اعلام می‌کنم ارائه راهکارهایی مبنی بر حفظ کرامت جامعه زنان و نگاه همه‌جانبه برای ارائه راهبردها و سیاست‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های جامعه ایرانی رویکرد این مجلس بوده و است.

وی افزود: مجلس کنونی علاوه بر قانونگذاری در حوزه جوانی جمعیت، اصلاح قانون تسهیل ازدواج، اصلاح قانون حمایت از خانواده و لایحه حمایت زنان در برابر خشونت را با جلب نظر نخبگان پیگیری می‌کند، فلذا نباید با یک‌سری اظهارنظرها که نهایتا جامعه زنان را که کریمانه به دنبال احقاق حقوقشان هستند ملتهب کنیم و این کار در شأن مجلس نیست، لذا از این تریبون به تمام زنان و دختران و مردان غیور سرزمین خود اعلام می‌کنم که حفظ شأن و منزلت آن‌ها را بر خود واجب می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

در پایان این مطالب را هم ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.