چند نفر در ایران به تب کریمه کنگو مبتلا شدند؟/ یک نفر فوت شده است

بنابر آخرین آمار تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به ۱۳ نفر رسیده که متاسفانه یک نفر آن‌ها فوت کرده است.

سیدمحمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی در مورد آمار ابتلا به تب کریمه کنگو در ایران گفت: سازمان دامپزشکی در تنظیم بازار نقشی ندارد، اما عملکرد و نظارت ما در تنظیم بازار موثر است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، به گفته وی، اگر قیمت دارو و واکسن زیاد باشد، تولیدکننده خریداری نمی‌کند و این امر منجر به شیوع بیماری می‌شود، از این جهت برای ما مهم است که واکسن و دارو با چه نرخی به دست تولیدکننده می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با شیوع بیماری دام و طیور مشکلات افزایش می یابد و در برخی مواقع مجبور به هزینه بیشتر هستیم؛ بنابراین وظیفه ما در حوزه پیشگیری و قبل از ایجاد مشکل است که الان هم این کار انجام می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: نگاه بعدی سازمان، کنترل کیفیت داروهای دامی عرضه شده در بازار(pms)  است به طوری که ماده موثره داروهای موجود در بازار را جمع‌آوری و بررسی کنیم تا ببینیم داروی مصرفی دامدار چقدر اثرگذاری دارد.

آقامیری گفت: بنابر آخرین آمار تا 2 روز گذشته تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 13 نفر رسیده که متاسفانه یک نفر آن‌ها فوت کرده است.

به گفته وی، با توجه به افزایش تعداد آمار مبتلایان و امکان انتقال از دام به انسان یا انسان به انسان دیگر توصیه می‌شود که افراد به سبب عدم علایم بالینی بر دام از ذبح غیرمجاز و خرید گوشت کنار جاده امتناع کنند.

گفتنی است؛ همه ساله با آغاز فعالیت کنه‌ها در فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو افزایش می‌یابد، در حالی که با رعایت توصیه‌های دامپزشکی به راحتی قابل پیشگیری است. در این راستا سازمان دامپزشکی وظیفه نظارتی و حاکمیتی دارد تا در نهایت محصولات سالم‌ پروتئینی به دست مصرف کنندگان برسد و از شیوع بیماری های دام و طیور که آسیب جدی به تولید ملی کشور می زنند، پیشگیری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.