پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۳۰ خرداد/ شوک افزایش نرخ ارز و تورم

شاخص کل بورس امروز روند نوسانی را پشت سر گذاشت و پس از رشد حدودا از هزار واحدی ابتدای صبح در انتهای معاملات ۰٫۱ درصد افت کرد. کارشناسان عقیده دارند که به واسطه همین نوسانt فردا بورس روندی مثبت را تجربه می‌کند.

به گزارش تازه نیوز، بورس امروز روند نسبتا نوسانی را پشت سر گذاشت و در پایان معاملات سرخ‌پوش شد. شاخص کل تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته با افت هزار و ۷۷۵ واحدی همراه بود و به سطح یک میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی رسید.

این مطالب را هم ببینید:

با وجود این روند، تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که روند این بورس متعادل است و در بلندمدت می‌تواند سود خوبی به سهامداران بدهد.

بهمن فلاح، کارشناس بازار سرمایه گفت: فردا و به طور کلی این هفته بورس روند مثبتی را پشت سر می‌گذارد. اگر ارزش و حجم معاملات نیز افزایش یابد با توجه به پتانسیل بازار، روند مثبت در تالار شیشه‌ای پایدار می‌شود.

وی توضیح داد: روند معاملات فردا می‌تواند متعادل و مثبت باشد. امروز نیز معاملات بورس کالا نسبت به روز گذشته در حدود ۵۰ الی ۷۵ درصد رشد داشت و به نوعی تقاضای خوبی برای سیمان در بورس شکل گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سیمانی‌ها مورد توجه بازار قرار گرفتند و این روند روبه رشد سیمانی‌ها می‌تواند فردا ادامه داشته باشد. برهمین اساس انتظار معاملات مثبت در سایر صنایع می‌رود. از سوی دیگر اکثر شرکت‌ها under valve هستند. در فصل مجامع هستیم و بازگشایی بانک دی و سایرنمادها می‌تواند اعتبار و اعتماد را به بورس برگرداند.

جذابیت بورس با فصل مجامع

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص ورود نقدینگی به بازار گفت: ورود نقدینگی به بازارهای موازی توجیهی ندارد و حتی می‌توانیم فردا شاهد ورود نقدینگی به بورس باشیم. طبیعتا در تیرماه هم ترافیک مجامع را داریم و اکثر شرکت‌ها سیاست‌های تقسیم سود نقدی را در دستور کار خود دارند که این می‌تواند از جذابیت‌های فصل تیرماه باشد.

وی ادامه داد: باتوجه افزایش نرخ ارز طی دو هفته گذشته و افزایش چشم‌انداز تورمی در بازارهای موازی شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم. در حال حاضر بازارهای موازی به تعادل رسیده‌اند و کمتر شاهد فروش نقدینگی در بین بازارها هستیم.

فلاح تشریح کرد: طبیعتا پس از این شوکی که افزایش نرخ ارز و انتظارات تورمی به بازار ما وارد کرد، یک واگرایی بین رشد تورمی و بازار ما شکل گرفت. به نظر من باتوجه به اینکه الان بازارها به تعادل رسیده‌اند می‌توانیم منتظر همگرا شدن بورس را همگام با رشد تورم داشته باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.