همه هواپیماهای مسافربری کشور سقوط کردند!

اعدادی که این روزها به علت فوت مبتلایان کرونایی در کشور منتشر می‌شود، به تعداد آدمهایی است که گویا در سانحه سقوط تمتم هواپیماهای مسافری کشته شده‌اند.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، محمد فاضلی، جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در تحلیل آخرین خبرهای کرونایی در کشور، نوشت: خبر دردناک، ترسناک و سرگیجه‌آور است. خبر سقوط یک هواپیما هم غوغایی به پا می‌کند. آمار موجود در سایت‌های اینترنتی نشان می‌دهد چیزی بین دویست تا دویست‌وپنجاه هواپیمای مسافربری در خطوط هواپیمایی ایران فعالیت می‌کنند. آمار رسمی کشته‌های کرونا به روزی بیشتر از چهارصد نفر رسیده و در طول بیش از دویست‌وپنجاه روزی که از کرونا می‌گذرد، درست مثل این است که هر روز حداقل یک یا دو هواپیمای مسافربری سقوط کرده است.

فاجعه همین قدر بزرگ است که انگار همه هواپیماهای مسافربری کشور سقوط کرده باشند.

 مسأله فقط این نیست که هر روز به تعداد آدم‌های مسافر یک هواپیمای مسافربری، جان‌شان را از دست می‌دهند. مسأله این است که چرا به اندازه بزرگی این واقعه، شاهد کنش‌هایی برای گفت‌وگوی اجتماعی، تولید دانش برای مدیریت این فاجعه، و اقدام در سطح سیاست نیستیم. آیا شما کنشی متناسب با اهمیت مسأله شاهد هستید؟

به عکس زیر نگاه کنید. این‌ها فقط اعداد نیستند، تعداد آدم‌هایی است که فقط طبق آمارهای رسمی هر روز در چهار ماه گذشته بر اثر کرونا درگذشته‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.