بازیکنان استقلال‌: هرکس پیشنهاد خارجی داشته باشد، می‌رود

بازیکنان استقلال معتقدند با توجه به افزایش قیمت ارز، هر کس پیشنهاد خارجی داشته باشد، راهی آن سوی آب‌ها می‌شود، چون می‌داند با دو فصل بازی کردن در خارج از کشور، زندگی‌اش را تا آخر عمر تأمین خواهد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبر ورزشی، استقلال جمعه‌شب اولین تمرین خود را در شهر دوحه برگزار کرد ولی به وضوح مشخص است که بازیکنان و مربیان این تیم از شرایط ایجاد شده راضی نیستند. تعداد قابل ملاحظه‌ای از اعضای کاروان تا شب گذشته در تهران بودند، مهره‌های خارجی که قرار بود از ظهر جمعه خودشان را به نامجومطلق معرفی کنند، هنوز نرسیده‌اند، بحث پنجره نقل و انتقالات همچنان به قوت خودش باقی است و البته داستان بازگشت احتمالی الوحده امارات به عرصه لیگ قهرمانان نیز بیش از پیش تمرکز آبی‌ها را برهم زده است.

 

اسکان در عمارت‌های مختلف
نمایندگان کشورمان جملگی در یک هتل اسکان پیدا کرده‌اند ولی شرایط به گونه‌ای نیست که مرتب با همدیگر در ارتباط باشند. هتل ازدان پالاس در واقع یک هتل با چند عمارت مختلف است که کنار هم قرار دارند و از طریق راهرو‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. تیم‌های ایرانی در عمارت‌های جداگانه قرار گرفته‌اند و ساعت صرف غذای آن‌ها نیز متفاوت است بنابراین کمتر از حد انتظار همدیگر را ملاقات می‌کنند.

 

گرما و رطوبت
کاملاً بدیهی است که هوای شهر دوحه از تهران گرم‌تر و مرطوب‌تر باشد. این مسئله در اولین جلسه تمرین استقلالی‌ها به وضوح قابل مشاهده بود و بازیکنان چاره‌ای جز کنار آمدن با چنین شرایط جوی ندارند. جدا از بحث گرمای ۳۲ درجه جمعه‌شب شهر دوحه، تمرین کردن در رطوبت ۶۶ درصدی هم بر دشواری کار می‌افزود. البته انصافاً امکانات تمرینی مناسبی در اختیار استقلال و سایر تیم‌ها قرار گرفته تا حداقل از بابت مسائل سخت‌افزاری دچار مشکل نشوند.

 

بحث استراماچونی
یکی از سوژه‌های بازیکنان استقلال از بدو ورود به قطر، بازگشت احتمالی استراماچونی است. مربی موفق ایتالیایی که مسئولان باشگاه مدعی‌اند به زودی زمینه برای حضور مجدد او روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت را فراهم می‌کنند ولی برخی از مقامات سازمان لیگ و وزارت ورزش حرف دیگری می‌زنند. البته بازیکنان بر این باور هستند که در نهایت پس از پایان دیدار‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت کاروان به تهران، شرایط برای سرمربی شدن استرا فراهم خواهد شد و این مربی دوباره پای کار می‌آید.

 

فراموشی!
شرایط ایجاد شده هنگام مسافرت استقلال به قطر و عدم صدور روادید تعداد زیادی از اعضای کاروان باعث ناراحتی اغلب بازیکنان استقلال شده است. آن‌ها به طور جدی نگران سایر نفرات و البته تمرینات ناقص استقلال هستند و تأکید دارند در چنین شرایطی نباید انتظار داشت تیم پابه‌پای مدعیان غرب آسیا جلو برود. جمعه‌شب برخی از آبی‌پوشان با انتقاد از وضعیت موجود می‌گفتند: تعداد زیادی از همبازیان ما در تهران مانده‌اند، میلیچ و دیاباته که قرار بود همزمان با ما وارد دوحه شوند، هنوز نیامده‌اند و حتی اینجا سرپرست هم نداریم. اصلاً انگار کلاً ما را فراموش کرده‌اند و یادشان رفته مجموعه‌ای به نام استقلال برای شرکت در مسابقات آسیایی راهی قطر شده است آن وقت در چنین شرایطی وقتی دیدار‌ها شروع شود، یک عده دوباره حرف از غیرت و تعصب می‌زنند و توقع دارند با وجود این همه مشکل، رقبا را به توپ ببندیم.

 

لغو قانون
اگرچه جذب بازیکن و مربی خارجی جدید در فوتبال ایران به مدت یک سال ممنوع شده ولی برخی از دست‌اندرکاران معتقدند قانون مذکور در مهرماه لغو خواهد شد. اتفاقاً صبح دیروز تعدادی از حاضران در کاروان استقلال نیز دقیقاً همین نظر را داشتند و تأکید می‌کردند قاعده فوق خیلی زود به بایگانی سپرده خواهد شد و همان‌طور که طرح ممنوعیت جذب دروازه‌بانان خارجی راه به جایی نبرد و داستان سقف قرارداد هوا شد، قانون منع به‌کارگیری خارجی‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک از میان برداشته می‌شود و همه چیز به روال عادی بازخواهد گشت.

 

خلوت‌تر از همیشه
دوحه یکی از شهر‌های شلوغ و پر جنب‌وجوش حوزه جنوبی خلیج فارس محسوب می‌شود ولی شیوع بیماری کرونا باعث شده این شهر در قیاس با گذشته به معنای واقعی کلمه خلوت‌تر و ساکت‌تر شود. حتی برگزاری لیگ قهرمانان آسیا نیز موجب افزایش جنب‌وجوش در دوحه نشده و کلاً ساکنان این شهر نسبت به مسابقات فوق واکنش چندانی نشان نداده‌اند. طی شبانه‌روز هم تعداد افرادی که داخل شهر تردد می‌کنند، اصلاً زیاد نیست.

 

همه را مسخره کرده
استقلالی‌ها از رفتار باشگاه الوحده امارات نیز به شدت ناراحت بوده و معتقدند کنفدراسیون فوتبال آسیا باید برخوردی قاطع با این باشگاه انجام دهد. نماینده امارات عصر پنج‌شنبه مدعی شد به دلیل بیماری تعدادی از بازیکنانش، قید حضور در ادامه رقابت‌های آسیایی را زده و اصلاً به قطر نمی‌آید ولی از صبح دیروز بحث بازگشت مجدد آن‌ها مطرح است. اگر الوحده به دوحه بیاید و از مسابقات کنار نکشد، استقلال باید طی روز‌های دوشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری به مصاف این حریف اماراتی برود.

 

ماندن یحیی
باقی‌ماندن یحیی گل‌محمدی در مسند سرمربیگری پرسپولیس یکی دیگر از حرف‌هایی است که این روز‌ها در لابه‌لای گفت‌وگوی بازیکنان استقلال با یکدیگر در قطر می‌شنویم. آبی‌پوشان معتقدند با توجه به تحولات صورت گرفته در فوتبال ایران و انتخاب سرمربیان، گل‌محمدی پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا نیز مرد شماره یک نیمکت پرسپولیس باقی خواهد ماند و از این تیم جدا نمی‌شود.
بعضی از بازیکنان استقلال سابقه همکاری با یحیی در تیم‌های دیگر را دارند.

 

تماس بازیکنان با فرهاد: معرفتت را فراموش نمی‌کنیم
فرهاد مجیدی از استقلال جدا شده و با مدیریت این باشگاه نیز اصلاً رابطه خوبی ندارد ولی حکایت او با بازیکنان استقلال به‌معنای واقعی کلمه متفاوت است. فرهاد با تعداد بسیار زیادی از بازیکنان کنونی استقلال رابطه فوق العاده خوبی داشت و اتفاقاً نفرات جوان واقعاً به کار سرمربی مستعفی خودشان اعتقاد داشتند. خبر‌های رسیده از داخل اردوی آبی‌پوشان حکایت از آن دارد که طی روز‌های گذشته برخی از بازیکنان استقلال با مجیدی تماس گرفته یا برایش پیغام داده‌اند که هرگز خوبی‌ها و معرفت او را فراموش نخواهند کرد.

 

پیشنهاد خوب
جدایی بازیکنان از لیگ برتر و پیوستن آن‌ها به تیم‌های عربی و اروپایی از جمله مواردی است که استقلالی‌ها در داخل اردو اخبارش را به صورت جدی دنبال می‌کنند. نکته جالب توجه اینجاست که آن‌ها معتقدند با توجه به افزایش قیمت ارز، هر کس پیشنهاد خارجی داشته باشد، راهی آن سوی آب‌ها می‌شود، چون می‌داند با دو فصل بازی کردن در خارج از کشور، زندگی‌اش را تا آخر عمر تأمین خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.