سیگنال استیضاح وزیر صمت به بورس

دیروز گروه خودرویی عملکرد مثبتی در بورس داشت و به گفته کارشناسان تحولات وزارت صمت، باعث شده که این گروه سبزپوش شود.

به گزارش تازه نیوز، امروز گروه خودرویی روند خوبی در بورس داشت. برخی تحلیلگران علت این موضوع راداعلام وصول استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت توسط هیأت رئیسه مجلس می‌دانند. از سوی دیگر رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز نامه‌ای به وزیر صمت درخصوص سهم دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو و ساپیا نوشت.

نگاه ویژه خودرویی‌ها به بورس

به نقل از تجارت‌نیوز، پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران بورس همیشه نگاه ویژه‌‍ای به گروه خودرویی داشتند و اغلب تحلیلگران عقیده دارند که خودرو لیدر بازار سرمایه است. این گروه سهم‌های بزرگی مثل ایران‌خودرو و ساپیا را دارند و بر روند بازار و شاخص کل تاثیر می‌گذارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بیشترین تاثیر بازار از عرضه بلوک خودرویی‌ها و ساپیا است. خبر‌های زیادی در این باره وجود دارد و برخی می‌گویند که سرمایه‌گذاران خارجی قصد خرید این سهام را دارند. اما تمامی این اخبار دسته دوم است و خبر دست اول به سهامداران نمی‌رسد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت وزارت صمت اظهار کرد: اگر وزیر صمت استیضاح شود تقریبا یک ماهه این وزارتخانه در بلاتکلیفی و با سرپرست اداره می‌شود. احتمالا تفکرات وزیر بعدی درخصوص خودرو همانند آقای فاطمی‌امین باشد، در نتیجه نمی‌توان انتظار تغییرات چندانی در حوزه خودرو داشت. البته تصمیم‌گیری در صنعت خودرو به حوزه کلان بر‌می‌گردد و وزارت صمت به تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.

الیاس‌کردی در توصیه به سهامداران گفت: سهامداران برای خرید صنعت یا گروه خاصی نباید به اخبار توجه داشته باشند و با توجه به روند بازار و تحلیل سهم، نماد مورد نظر خود را بخرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.