ربات‌های قاتل «مینی ترمیناتور» در راه حمله به روس‌ها! +تصاویر و ویدئو

ربات های قاتل «مینی ترمیناتور» وارد میدان نبرد اوکراین و روسیه شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، ربات های مینی ترمیناتور علیه نیروهای روسی وارد نبرد خونین اوکراین شده اند. این ماشین های جنگی مسلح که به یک مسلسل ۷.۶۲ میلیمتری مجهز بوده و چرخ دارند، ظاهراً در خط مقدم نبرد به کار گرفته شده اند. کمپانی اوکراینی Temerland نسخه اولیه این ربات قاتل فلزی را به شکل چرخدار و با هدف عملیات های شناسایی علیه نیروهای روسی رونمایی کرده بود. اکنون به نظر می رسد که اولین نسخه از این ربات ۱۱۰ پوندی که دو فوت طول دارد، با نام GNOM به کار گرفته شده است، رباتی که می توان آن را از فاصله چند صدمتری نیز هدایت کرد. این ربات یا خودرو زمینی بدون سرنشین به عنوان یک پلتفرم شناسایی و همچنین برای انتقال تجهیزات کوچک مورد استفاده قرار گرفته بود اما اکنون به یک ماشین قاتل تبدیل شده است.

ربات های قاتل «مینی ترمیناتور» اوکراینی

گفته می شود که این ربات قاتل اولین بار در شهر ژاپوریژیا در شرق اوکراین به کار گرفته شده که آخرین محل استقرار نیروهای اوکراینی در شرق اوکراین به شمار می آید. در ماه های اخیر صدها هزار آواره به این شهر بزرگ نقل مکان کرده اند، جایی که نیروهای اوکراینی برای آخرین رویارویی با نیروهای روسی آماده می شوند. ربات GNOM یک سلاح بسیار کارآمد و کلیدی است، از آنجایی که یک نرم افزار «عصبی» کامپیوتری بسیار پیچیده در داخل آن کار گذاشته شده که به این ترمیناتور کوچک امکان می دهد تا الگوها و وظایف را بعد از چند بار تکرار یاد بگیرد. منابع خبری می گویند که این ربات در حال حاضر با سیمی کنترل می شود که نمی توان آن را از بالا دید و تکنولوژی به کار رفته در آن باعث شده کاملاً نامرئی باشد. مسلسل اصلی ۷.۶۲ میلیمتری تعبیه شده روی پشت این ربات از همان کالیبر AK47 است، سلاح انفرادی که عمدتاً توسط نیروهای روسی و اوکراینی استفاده می شود.

 

همچنین موتور الکترونیکی ربات قاتل GNOM نیروی محرکه سیستم چرخی ۴ در ۴ آن را تامین می کند که باعث شده این خودرو بتواند راحت تر در عوارض زمین ناهموار میدان های نبرد شهری و روستایی گشت زنی کند. یک منبع امنیتی در مورد این مینی ترمیناتور گفته است :«این تکنولوژی از قبل در ماشین های خنثی کردن بمب وجود داشت که به کنترل کننده امکان می داد ماشین را به سمت تهدید هدایت کرده و آن را ببیند. چنین ماشین آلاتی بسیار پیچیده تر شده اند اما به نظر می رسد که این GNOM برای نزدیک شدن مخفیانه به جایگاه استقرار دشمن و جاسوسی از آن ها، احتمالاً اجازه به آن ها برای شلیک مستقیم و با دقت بالا به هدف یا انجام یک حمله زمینی موثر طراحی شده است».

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.