مردم مثل رونالدو و آنجلینا جولی باشند و فرزندان زیادی بیاورند!

جام جم نوشت: بسیاری از بازیگران، سلبریتی‌ها و حتی برخی مقامات سیاسی در کشورهای اروپایی و امریکایی، تعداد زیادی فرزند دارند و از این رهگذر می‌کوشند تا به مردم‌شان یادآوری کنند، خانواده گسترده و داشتن تعداد زیاد فرزندان، ارزش است.

به گزارش تازه نیوز، روزنامه جام جم با تاکید بر موضوع افزایش جمعیت در مطلبی عجیب و بی‌سابقه خواستار ترویج سبک زندگی رونالدو، فوتبالیست مطرح جهان در این زمینه شده است!

ارگان مطبوعاتی صداوسیما در تشریح گزارش خود آورده است:

  • فرزند پنجم کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی فوتبال به دنیا آمد و این روزها تقریبا دو ماهه است. حالا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از تصاویر خانواده هفت‌نفره رونالدو پر شده است.
  •  رونالدو پنج جایزه توپ طلا و چهار جایزه کفش طلای اروپا در کارنامه ورزشی خود دارد. در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته، بیش از ۷۸۰ گل برای باشگاه و تیم ملی‌اش به‌ثمر رسانده و با بیش از ۱۱۰ گل ملی، عنوان برترین گلزن ملی پرتغال را نیز در اختیار دارد.
  •  وی پیش از این نیز گفته بود قصد دارد تا پایان دوران حرفه‌ای‌اش به هفت توپ طلا دست پیدا کند و همچنین در زندگی شخصی هم دوست دارد هفت فرزند داشته باشد. رونالدو تنها چهره اروپایی نیست که تعداد زیادی فرزند دارد.
  •  بسیاری از بازیگران، سلبریتی‌ها و حتی برخی مقامات سیاسی در کشورهای اروپایی و امریکایی، تعداد زیادی فرزند دارند و از این رهگذر می‌کوشند تا به مردم‌شان یادآوری کنند، خانواده گسترده و داشتن تعداد زیاد فرزندان، ارزش است.
  • انتشار تصاویر خانواد هفت‌نفره رونالدو و ارزشمند نشان دادن داشتن فرزندان زیاد از سوی این ستاره دنیای فوتبال، خیلی از خانواده‌ها را به داشتن فرزندان بیشتر ترغیب می‌کند. همچنان‌که مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای سلبریتی‌های کشورمان که برخی وارد دهه پنجم زندگی خود شده و هنوز مجردند، در عادی‌سازی تجرد و نداشتن فرزند یا کم‌فرزندی و عادی‌سازی آن در میان خانواده‌ها بی‌تاثیر نیست.
  •  سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها چه بخواهیم و چه نخواهیم، بر مردم اثرگذارند و خیلی‌ها از رفتار آنها الگو می‌گیرند. شاید به همین خاطر باشد که سلبریتی‌های اروپایی و آمریکایی، اغلب در خانواده‌هایی پرجمعیت زندگی می‌کنند و تعداد زیادی فرزند دارند.
  •  کشورهای اروپایی و آمریکا هم همچون بسیاری دیگر از کشورهای دنیا به دنبال اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت هستند و بخشی از سیاست گذاری‌های خود را در فرهنگ‌سازی با نمایش خانواده‌های پرجمعیت و چهره‌های سرشناس پیش می‌برند. به همین خاطر هم هست که اغلب سلبریتی‌های آمریکایی و اروپایی خانواده‌هایی پر جمعیت دارند و رسانه‌ها هم تلاش می‌کنند با بازنمایی این خانواده‌های گسترده، افکار عمومی مردم را برای داشتن فرزندان بیشتر اقناع کنند.
  •  چهره‌هایی چون آنجلینا جولی، کلینت ایستوود، مل گیبسون و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس و سلبریتی‌هایی که بارها و بارها آنها را در حال نقش‌آفرینی در جعبه جادو یا بر پرده نقره‌ای دیده‌ایم، ۶-۷-۸ و حتی بیشتر هم فرزند دارند و خانواده‌های بزرگ و گسترده‌ای را تشکیل داده‌اند.
  •  «فرزند کمتر زندگی بهتر» شعاری بود که با تکرار و از طریق ارزشگذاری خانواده‌های کم‌جمعیت، فرزندان زیاد را به یک ضدارزش تبدیل کرد. دهه شصتی‌هایی که حالا مسوولیت اصلاح ساختار جمعیتی کشور را برعهده دارند، با این شعار و این ذهنیت بزرگ شده‌اند. پس صرف مشوق‌های اقتصادی، نمی‌تواند آنها را به داشتن فرزندان بیشتر مجاب کند.
  •  چند سال پیش هم یکی از شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا زندگی روزمره خانواده‌ای با ۱۷ فرزند را دستمایه ساخت برنامه قرار داد. جیم و میشل دوگار، زوج مسیحی معتقدی بودند که از وسایل و داروهای جلوگیری از بارداری استفاده نمی‌کردند و می‌گفتند تعیین تعداد فرزندان‌شان را به خدا سپرده‌اند.
  •  زمانی که این برنامه پس از هفت سال در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید، جیم و میشل ۱۹ فرزند داشتند. میشل دوگار نخستین فرزندش را در ۲۲ سالگی به دنیا آورد و آخرین‌شان را در ۴۳ سالگی. اختلاف سنی میان فرزند ارشد و ته‌تغاری خانواده ۲۱ سال بود. برنامه ۱۷ تا و بیشتر که به ۱۹ تا و بیشتر تغییر نام داد، در جذب مخاطب موفق بود و بیشتر از دو میلیون نفر بیننده داشت.
  • احمدی‌نژاد آینده برجام در دولت رئیسی را پیش‌بینی کرد
  • تصاویر| واکنش‌های جدید کریس رونالدو به گزارش صداوسیما!
۱ نظر
  1. ایران

    نخرد مغز نبودی اینجور نمیگفتی اینجور میمونه دست پای طرف ببندی بندازیش تو آب بگی شنا کن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.