دستور ویژه آقای رئیس‌جمهور برای افزایش ۴۰ درصدی حقوق خودش!

برخی خبرها حکایت از آن دارد که رجب طیب اردوغان طی فرمانی حقوق دریافتی خود را افزایش داد.

به گزارش تازه نیوز، اظهارنظر «اوزگور اوزل» نائب رئیس فراکسیون حزب «جمهوری‌خواه خلق» در پارلمان این کشور درباره دستور رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور برای افزایش حقوق خود جنجال‌هایی ایجاد کرده است.

به نقل از فارس، اوزگور اوزل قانونگذار ارشد عضو بزرگ‌ترین رقیب حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در پیامی توییتری از دستور ویژه رجب طیب اردوغان رهبر این حزب برای افزایش چشمگیر حقوق خود خبر داد.

نائب رئیس فراکسیون حزب «جمهوری‌خواه خلق» در پارلمان ترکیه در این توییت ادعا کرد: «(رجب) طیب اردوغان با بودجه تکمیلی که با امضای خود به رئیس مجلس تقدیم شد، دارد حقوق خود را به ۱۴۱۴۵۳ لیره افزایش می‌دهد؛ حقوقی که در ماه ژانویه ۴۰.۴ درصد افزایش یافته بود».

این سیاستمدار حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه در ادامه پیام خود به وضعیت بد اقتصادی این کشور اشاره کرد و به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در این باره طعنه زد.

اوزل نوشت: « آیا بحران اقتصادی دارد بر رئیس‌جمهور تاثیر می‌گذارد اما اثری روی حداقل دستمزد ندارد؟ آیا حداقل دستمزد ۴۲۵۳ لیره اعلام خواهد شد؟»

اظهارنظر توئیتری این سیاستمدار ترکیه‌ای در شرایطی مطرح شده که برخی نظرسنجی‌ها از افزایش بی میلی جوانان ترکیه‌ای به رای دادن به اردوغان حکایت دارد.

بر اساس تحقیق تازه یک موسسه پژوهشی «یونیلم» در ترکیه ۵۷.۵ درصد از رای دهندگانی که برای اولین بار در ترکیه رای می‌دهند، می‌گویند که اگر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در انتخابات ۲۰۲۳ نامزد شود، هرگز به او رای نخواهند داد.

یک موسسه آماری ترکیه نیز به تازگی اعلام اعلام کرده که نرخ بیکاری ترکیه نسبت به ماه مارس افزایش یافته و در آوریل به ۱۱.۳ درصد رسیده است. بنابر اعلام این موسسه، میزان بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله از ۲۰.۸ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

پیشتر نظرسنجی موسسه آمریکایی «گالوپ» از نگرانی فزاینده مردم ترکیه درباره کاهش کیفیت زندگی آنها حکایت داشت. طبق این نظرسنجی، شمار شهروندان ترکیه‌ای که از تورم شدید و وضعیت اقتصادی کشورشان «رنج می‌برند» به رکورد ۳۹ درصدی رسیده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.