بیماری عجیب پسر ۱۲ساله؛ این پسر شکستنی است! +تصاویر

پسر ۱۲ ساله‌ هندی که استخوانش با کوچکترین تماسی می شکند، از پوکی استخوان (osteoporosis) رنج می برد.

به گزارش تازه‌نیوز، روهیت ۱۲ ساله از پوکی استخوان (osteoporosis) رنج می برد که بیشتر به نام بیماری استخوان شکننده شناخته می شود. او استخوان‌هایی دارد که با کوچک‌ترین تماسی می‌شکنند، مثل اینکه از شیشه ساخته شده باشد. روهیت در طول زندگی ۱۲ ساله خود ۱۰۰ بار استخوان هایش شکسته است، که به طور متوسط به حدود ۸ استخوان در سال می رسد.

پوکی استخوان شدید پسر هندی

پوکی استخوان در مورد او آنقدر شدید است که کوچکترین لمسی می تواند باعث شکستن یکی از استخوان هایش شود. او بیشتر روز درد وحشتناکی را تحمل می کند. همین وضعیت باعث انزوای او شده و نمی تواند با بچه های دیگر بازی کند. وضعیت روهیت همچنین توانایی او برای رشد را مختل کرده است. او که اهل اوتار پرادش، هند است، به طور کامل به کمک مادرش وابسته است. در حالی که به دلیل شرایطش او را در هیچ مدرسه ای ثبت نام نمی کنند، توسط خواهر بزرگترش آموزش داده می شود. با این حال، این کودک خردسال علیرغم شرایطش، دلش می خواهد وقتی بزرگ شد خواننده شود و قصد ندارد اجازه دهد بیماری اش مانعی برایش باشد.

پوکی استخوان شدید پسر ۱۲ ساله هندیدر حال حاضر هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد، اما کسانی که از این بیماری رنج می برند می توانند برای کمک به محافظت و تقویت استخوان های خود به دنبال درمان باشند. این درمان‌ها می‌توانند به کاهش سرعت تجزیه استخوان در بدن کمک کنند و برخی درمان‌ها می‌توانند رشد استخوان جدید را تحریک کنند. این بیماری معمولاً افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا استخوان های افراد معمولاً در جوانی قوی هستند و از سن ۳۵ سالگی به بعد شروع به تحلیل می کنند. به ویژه زنان مسن به دلیل تغییرات هورمونی در دوران یائسگی که مستقیماً بر تراکم استخوان افراد تأثیر می گذارد، در برابر پوکی استخوان آسیب پذیرترند.

پوکی استخوان شدید پسر ۱۲ ساله هندیمتأسفانه برای روهیت، ابتلا به پوکی استخوان در اوایل زندگی مشکلات بیشتری را ایجاد می کند زیرا مانع از رشد و تکامل اسکلت او می شود. بیشتر افرادی که به بیماری استخوان شکننده مبتلا هستند، اسکلت‌هایی کاملا شکل گرفته دارند که در اوایل زندگی‌شان رشد کرده است، روهیت چنین شانسی نداشته است که باعث کوتاهی قد و کمبود وزن او شده است.

بیماری عجیب پسر ۱۲ساله هندییکی از مهم ترین کارهایی که می توان برای افراد مبتلا به پوکی استخوان انجام داد، کاهش خطر افتادن در خانه به منظور کاهش خطر آسیب جدی است. اغلب مردم تشویق می شوند که برای جلوگیری از علائم پوکی استخوان به ورزش و تغذیه سالم روی آورند، اما در مورد روهیت این امکان وجود ندارد زیرا او برای جا به جایی های ساده هم به کمک مادرش نیاز دارد.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.