رستوران کوتاه‌قامتان در پایتخت، مقصد گردشگران خارجی +ویدئو و تصاویر

کافه رستوران کوتاه‌قامتان در تهران که عمدتا توسط افراد کوتاه‌قامت اداره می‌شود، توانسته به مکانی جدید و جالب برای گردشگران خارجی تبدیل شود.

به گزارش تازه‌نیوز، کافه رستوران کوتاه‌قامتان که نام بین‌المللی‌اشنانیسم است، سه سال پیش توسط فردی که خود از اعضای جامعه کوتاه‌قامتان است افتتاح شده تا برای افرادی با وضعیت جسمانی مشابه خودش که از گروه‌های محروم جامعه به حساب می‌آیند شغل ایجاد کند و نگاه و طرز فکر مردم به این افراد را تغییر دهد.

مهدی ابراهیمی مدیر رستوران نانیسم یا کوتاه قامتان

مهدی ابراهیمی، موسس و مدیر این رستوران که فارغ‌التحصیل رشته مدیریت امور فرهنگی است، پیش از این در سینما و تئاتر فعالیت می‌کرد و به واسطه حضور در عرصه فرهنگ و هنر، رستورانش گاه و بی‌گاه به مقصدی برای بازیگران و عوامل سینما تبدیل می‌شود.

پرسنل رستوران نانیسم یا کوتاه قامتان

ابراهیمی می‌گوید در روزهای اول کسی به این رستوران علاقه نشان نمی‌داد اما حالا که شاهد موفقیت روزافزون کسب‌وکارش است قصد دارد در شهرهای دیگر کشور و حتی خارج از کشور شعبه‌هایی از این رستوران داشته باشد و اشتغال‌زایی کند. خبرگزاری آناتولی ترکیه که در گزارشی به رستوران کوتاه‌قامتان تهران پرداخته بود، نوشت استانبول یا ازمیر هدف‌های بعدی مدیر این رستوران است.

پرسنل رستوران نانیسم یا کوتاه قامتان۱

با جذب گردشگران خارجی به این مکان که عمدتا توسط راهنمایان گردشگری به این رستوران برده می‌شوند و گویا فضای این رستوران برایشان جدید و جالب است، ابراهیمی به فکر تبدیل این مکان به یک جاذبه گردشگری افتاده است.

پرسنل رستوران نانیسم یا کوتاه قامتان

مدیر رستوران کوتاه‌قامتان می‌گوید هدفش از تاسیس این رستوران علاوه بر اشتغال‌زایی، تغییر نگاه فرهنگی مردم نسبت به این افراد است و می‌خواهد به مردم نشان دهد افراد دارای مشکلات جسمی، ظرفیت‌های زیادی دارند.

پرسنل رستوران نانیسم یا کوتاه قامتان

۹۰ درصد پرسنل رستوران نانیسم را افرادی کوتاه‌قد از سرتاسر کشور تشکیل می‌دهند که بعضی از آن‌ها همان‌جا با هم آشنا شده و ازدواج کردند. افرادی که پیش از فعالیت در این مجموعه، گاه به خاطر شرایط نامطلوب جامعه و نگاه نادرست مردم در کوچه و خیابان دچار افسردگی بوده‌اند، حالا خود را باور کرده‌ و توانمندی خود را هم‌سطح با افراد بلندقامت می‌دانند. کافه رستوران کوتاه‌قامتان در خیابان بهشتی قرار گرفته است.

منبع: روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.