سبک بازی متفاوت استقلال با ریکاردو ساپینتو!

پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد آبی‌پوشان نسبت به فصل گذشته لیگ برتر سبک بازی متفاوتی ارائه خواهند کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، پیروز قربانی درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو به‌عنوان سرمربی تیم استقلال و نگرانی هواداران نسبت به کارنامه نه‌چندان مطلوب وی در سال‌های گذشته، گفت: بهترین اتفاق این است که تکلیف نیمکت استقلال پس از مدت‌ها مشخص شد. ساپینتو از فرهنگ دیگری آمده است و باید به او زمان داده شود. من شناختی نسبت به این مربی ندارم و اینکه ساپینتو در یک تیم موفق نبوده، دلیلی بر ضعیف بودن مربی نیست.

به نقل از تسنیم، وی با اشاره به تفاوت میان ساپینتو و مجیدی بیان کرد: سبک بازی ساپینتو نسبت به تیمی که فصل گذشته قهرمان شد، متفاوت است و او نیاز به حمایت دارد. شیوه بازی فصل گذشته استقلال منجر به قهرمانی شد و برخی بازیکنان در سیستم فرهاد مجیدی جواب می‌دادند که شاید متناسب با سبک ساپینتو نباشند. او باید بازیکنانش را بشناسد و ما هم باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا جذب مربی خارجی به سود استقلال خواهد بود یا خیر، تصریح کرد: استخدام مربی خارجی در این شرایط منطقی‌تر بود. چون فضای مجازی روی تصمیم‌گیری مربیان ما تأثیرگذار است و دیدیم چه اتفاقی برای گزینه‌های داخلی رخ داد. استقلال فصل گذشته قهرمان شد و همه از آن انتظار قهرمانی دارند. قبول هدایت این تیم ریسک بالایی دارد و مربیان ایرانی در این شرایط ریسک نمی‌کردند که این سمت را بپذیرند.

قربانی در ادامه خاطرنشان کرد: سرمربیگری استقلال باعث افتخار است، اما هر مربی حساب و کتاب می‌کند و سختی کار را در نظر می‌گیرد. انتخاب مربی خارجی منطقی‌تر بود، اما در انتخاب مربی خارجی به چیزی که در اختیار ماست و سبکی که تیم مطابق آن بازی کرده، کاری نداریم. به نظرم اگر گابریل پین در سطح سرمربیگری بود و کار را ادامه می‌داد، منطقی‌تر بود.

وی راجع به فعالیت نقل‌وانتقالاتی رقبای استقلال اظهار داشت: الان سرمربی تیم انتخاب شده است و باید مشاوره‌های خوبی به او داده شود. فصل بسیار سختی پیش رو داریم و ساپینتو شناختی نسبت به بازیکنان خارجی ندارد. او باید از مشاوران خوبی استفاده کند.

سرمربی فصل گذشته رایکای بابل درباره خبر پیشنهاد استقلال به او برای اضافه شدن به کادر فنی آبی‌ها و نیز وضعیت ادامه همکاری با باشگاه رایکا یادآور شد: این موضوع (مربیگری استقلال) شایعه است و درباره مسئله‌ای که واقعیت ندارد، اظهارنظر نمی‌کنم. فصل بسیار بسیار سختی را پشت سر گذاشتم، اما تجربه خوبی کسب کردم و برای رایکا آرزوی موفقیت می‌کنم. قراردادم با این باشگاه به پایان رسیده است و قصد ماندن ندارم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.